Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
30. september 2003 - 19:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til ping af ekstern ip fra tiscali

Ved at pinge mig selv i command proten får jeg et andet svar end hvad der står ved at gå ind på siden www.myip.dk

Eksempel: Ekstern IP via myip.dk 62.55.79.196

Ved at pinge fra command promt ping 62.55.79.196 får man f.eks. svar fra 62.55.28.135

Dette er et internet fra tiscali med en Cisco router 677. Det  hele er lidt mærkværdigt. HVad kan årsagen være.
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
30. september 2003 - 19:10 #1
I kan f.eks. selv prøve ved at pinge f.eks. 62.55.79.135 så får i en anden respons.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. september 2003 - 19:45 #2
Har det stået på længe? Det kan være et midlertidigt problem på grund af
ændringer af linier og routere.

Hvor i verden befinder du dig med det ip-nummer? En traceroute siger noget i retning
af England.
Avatar billede shitping Nybegynder
30. september 2003 - 19:55 #3
Ja, det ser da spøjst ud! Den ene adresse er i GB og den anden er i DE

inetnum:      62.55.79.0 - 62.55.79.255
netname:      MWAYS-BIGDIAL-UK
descr:        mediaWays GmbH
country:      GB

inetnum:      62.55.28.128 - 62.55.28.255
netname:      MWAYS-LB-UK
descr:        mediaWays UK
country:      DE

Det må være noget i deres routing, prøv at lave en traceroute.
En pakke behøver jo ikke tage samme vej frem og tilbage, det kommer jo an på routing tabellerne.
Avatar billede emmek Nybegynder
30. september 2003 - 21:11 #4
hehe!!
De giver da heller ikke meget mening de ripe beskrivelser..:
> inetnum:      62.55.28.128 - 62.55.28.255
> netname:      MWAYS-LB-UK
> descr:        mediaWays UK
Hmm er mediaWays UK en del af mediaWays der er placeret i UK?
> country:      DE
Det ligger bare i tyskland??

> inetnum:      62.55.79.0 - 62.55.79.255
> netname:      MWAYS-BIGDIAL-UK
> descr:        mediaWays GmbH
Men her hedder afdelingen af mediaWays der ligger
i UK ikke mediaWays UK, men mediaWays GmbH?
> country:      GB

Der er da helt klart noget ged de net der..
Sidste ændring på ripe beskrivelserne skulle være sket 23032003, som jo ikke ligefrem er fornylig, men stadig væk ret fornylig med den her slags ting..
Hvis du får tildelt disse ip adresser af tiscali, vil jeg umiddelbart tro at de tildeler dig forkerte adresser, og at alt din returtrafik fra andre end tiscali i hvert fald, ender i tyskland eller england. Så du må hellere stoppe med at hente alle de ulovlige spil der ;o)
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
30. september 2003 - 21:14 #5
Hvad skal det sige. Jeg fatter det ikke har man ikke bare en ekstern IP????
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. september 2003 - 21:16 #6
Har det stået på længe?
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
30. september 2003 - 21:20 #7
Ja men det udnerlige er jo at min ip for bare at give den til jer er 62.55.79.196 hvis man bruger myip.dk men den kan man ikke pinge fra andre computerer men hvis jeg pinger den selv fra min egen maskine kan jeg godt men får en anden ip som svar.
Avatar billede emmek Nybegynder
30. september 2003 - 21:44 #8
på M$ maskiner, så prov at skrive hhv.:
tracert tv2.dk
tracert 62.55.79.196
tracert 62.55.28.135
og ping 62.55.79.196
(på unix brug traceroute i stedet for tracert)
og smid alt outputtet herind i en kommentar, så vi lidt bedre kan se hvad der sker..
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
30. september 2003 - 22:09 #9
ja ok der
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
30. september 2003 - 22:12 #10
Skriver imorgen fordi ham der provider mig med informationer er ikek tilstede så hvis i kan være online imorgen ved middag eller så hurtigt i kan hjælpe ville det være godt
Avatar billede shitping Nybegynder
30. september 2003 - 23:11 #11
jeg er desværre på arbejde på det tidspunkt, men jeg kigger forbi i morgen aften. .
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
30. september 2003 - 23:40 #12
ok der mange tak
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
27. oktober 2004 - 19:52 #13
Tak