Avatar billede aggehund Nybegynder
30. september 2003 - 17:42 Der er 1 kommentar

Vil ej boote installationen

Hej

Jeg har en Toshiba Equium 3100M stationær maskine, hvorpå jeg har forsøgt at installere Slackware.

Den indlæser fint installations-cd'en og starter op med bare.i... Men herefter genstarter maskinen spontant. Så vidt jeg kan se når den til noget med grafik-initialisering.

Mon ikke det er her den prøver at skifte screen font til den der lille font (eller gør Slackware det?) Måske understøtter grafikkortet ikke den font (Intel 810 chipsæt). Kan man ved en boot option vælge at bruge simpel grafik som ikke får den til at gå ned?

Hvad kan det ellers skyldes?

På forhånd tak :)
Avatar billede aggehund Nybegynder
30. september 2003 - 18:16 #1
Update: Den stopper lige efter den skriver noget med "Memory" og så hvor megen hukommelse der er i maskinen (2 linier efter den måler en clockfrekvens af en art).

Det er slackware 9.1, og jeg har prøvet med known-good RAM.