Avatar billede jessien Nybegynder
30. september 2003 - 15:49 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Liveupdate eller mangel på samme i Norton internet security/antiv

Jeg modtager denne fejlmelding:The following Symantec products and components are installed on your computer.
> LiveReg
> LiveUpdate
> Norton AntiVirus 2002
> Norton AntiVirus-virusdefinitioner
> Norton Ghost
> Opdateringer til URL til Norton Internet Security
> Programopdateringer til Norton Internet Security
> SARC Submission-softwareopdateringer
> ScriptBlocking
> Sikkerhedsopdateringer til Norton Internet Security
> Symantec Common Driver: SymEvent
> Symantec Redirector

Initializing...
Connecting to New Host...

Downloading catalog file, complete.
Opening update list
Update list is corrupted.
Unable to connect to host
LiveUpdate was not able to extract the update files. Verify that your disk is not full and that you have sufficient access rights on this machine. It is recommended that only users with Power User or Administrator rights run LiveUpdate.
LiveUpdate session is complete.

Jeg har to maskiner, en med win 98 me og en med xp home.
På 98 maskinen har jeg prøvet at afinstallere programmet efter følgende metode:Klik på Fjern installationen Norton Internet Security, hvorefter afinstallationsprogrammet starter
Klik på knappen Fjern alt, hvorefter Norton Sikkerhed bliver automatisk afinstalleret
Genstart computeren
så nogede jeg ikke længere. Der mangler en dll-fil poppede op, når jeg trykkede på ok genstartede computeren, det var ikke muligt, at trykke F8 og starte i fejlsikret stand.
Jeg lavede en nyinstallation af alle programmer, efter et par timer var Norton programmerne også på plads. Alt virker på nær den ene ting, som jeg fra start ville ændre på, nye virusdefinitioner lader sig ikke installere !!!!!!!
Hvad er der galt?
Hvordan afinstallere man programmet på win 98 me?
Hvordan afinstallere man programmet på win XP home?
Avatar billede arlet Juniormester
30. september 2003 - 16:24 #2
Hvorfor afviser du mit svar??

Virker det ikke??
Avatar billede jessien Nybegynder
30. september 2003 - 16:34 #3
Vejledningen har jeg fundet i et tidligere svar, afinstalleringen er god nok men...
jeg afinstallerede jo på 98 maskinen, geninstallereede alt og programmet virker ikke. Det lader sig ikke opdatere ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. september 2003 - 18:18 #4
Gå i tilføj/fjern programmer
Afinstallere alle Norton relaterede programmer - også live update. Du skal sikkert genstarte et par gange for at fuldføre afinstallationen.

Der vil stadig ligge rester som gør at du ikke kan installere det korrekt igen, så disse rester skal vi have fjernet.

Gå i Start - kør - skriv: regedit - ok
Gå i Rediger - Søg - skriv: Norton - ok
Delete den nøgle den finder
Find næste (her kan du benytte f3 tasten)
Delete den nøgle den finder
F3
Delete
Sådan bliver du ved til du får at vide der ikke er flere nøgler at slette.

Gå i Rediger - Søg - skriv: Symantech - ok
Samme omgang med at få fjernet alle disse nøgler

Luk på X - Genstart
Nu skulle du kunne geninstallere en fejlfri udgave. Held og lykke. Bliv ikke overrasket hvis der ligger rigtig mange nøgler som skal slettes.

Denne metode kan bruges på alle maskiner. Det eneste du skal passe på med i regedit er at du ikke sletter det forkerte.
Avatar billede jessien Nybegynder
01. oktober 2003 - 05:55 #5
Til aovergaard,
dette svar er også givet tidligere. Stadig godt men ikke helt det jeg håbede på at finde ud af.......
Problemet er ved at løse sig af sig selv! Det viser sig at fejlen ikke er på min computer, men i de filer som ligger på serveren hos Norton. Fejmeldingen i liveupdate har ændret sig, så mon ikke de nu er klar over problemet og retter det.
Avatar billede arlet Juniormester
01. oktober 2003 - 08:55 #6
Hvis du får fejlmeddelser fra liveupdates, så er der kun en mulighed og det er at få afinstalleret norton + liveupdates totalt og så installerer det igen...

Det er derfor Symantech har lavet den guide til at afinstallerer det med...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. oktober 2003 - 13:07 #7
jessien-> Det er da altid noget at de er ved at finde fejlen, for der er godt nok mange som har haft problemer. Vi har dog ofte haft mulighed for at hjælpe spørgere ved at få programmet afinstalleret totalt, og geninstalleret. Har du prøvet at gøre dette, for jeg har faktisk endnu ikke hørt om nogen det ikke er lykkedes for endnu.
Avatar billede jessien Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:47 #8
Jeg har formateret min win 98 maskine og derefter geninstalleret Norton security 2002. Resultatet var, at liveupdate kom med den samme fejlmeddelelse som før geninstalleringen.
Min optimisme omkring den snarlige løsning på mit problem var måske for tidlig, jeg får nu igen, præcis den samme fejlmeddelelse som beskrevet tidligere.
Avatar billede arlet Juniormester
01. oktober 2003 - 16:51 #9
Du er sikker på at du også har fjernet liveupdate sammen med programmet, da du afinstalleret.. Liveupdate skal også afinstalleres
Avatar billede jessien Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:53 #10
Jeg har bootet maskinen, skulle det ikke være garanti for en ren installation!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. oktober 2003 - 01:17 #11
Nej. Kan slet ikke forstå du har disse problemer, for der plejer ikke rigtig at være noget i vejen med 2002 udgaven.

Prøv nu lige den løsning på manuelt fjernelse jeg har givet dig, for det skulle virke.

Ellers prøv dette:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/sharedtech.nsf/d3c44a1678bd8f45852566aa005902cb/7deecc67d52bea8c882569f20078ec7d?OpenDocument&prod=&ver=&src=sg&pcode=&svy=&csm=no
Avatar billede jessien Nybegynder
02. oktober 2003 - 04:54 #12
Den løsnig du foreslår/Symantec foreslår har jeg også prøvet. Resultatet er igen at:Reason:
LiveUpdate could not determine if there is an update for this product because the update list for this product is corrupted.
> Norton Ghost has 1 aborted update(s).
Reason:
LiveUpdate could not determine if there is an update for this product because the update list for this product is corrupted.

All of the Symantec products installed on your computer are currently up-to-date. Remember to check for new updates frequently.
LiveUpdate session is complete.
Avatar billede jessien Nybegynder
02. oktober 2003 - 05:08 #13
opdatering af live-update er også prøvet.  Er det problemet> Norton Ghost has 1 aborted update(s) eller LiveUpdate could not determine if there is an update for this product because the update list for this product is corrupted
Avatar billede jessien Nybegynder
02. oktober 2003 - 05:13 #14
her følger hele beskeden fra liveupdate:The following Symantec products and components are installed on your computer.
> LiveReg
> LiveUpdate
> Norton AntiVirus 2002
> Norton AntiVirus-virusdefinitioner
> Norton Ghost
> Opdateringer til URL til Norton Internet Security
> Programopdateringer til Norton Internet Security
> SARC Submission-softwareopdateringer
> ScriptBlocking
> Sikkerhedsopdateringer til Norton Internet Security
> Symantec Common Driver: SymEvent
> Symantec Redirector

Initializing...
Connecting to New Host...

Downloading catalog file (1 of 14), complete.
Opening update list
The digital signature found on the catalog file has been signed by Symantec Corporation.
Processing update list
Opening update list
Processing update list
Downloading catalog file (2 of 14), catalog is up-to-date.
Downloading catalog file (3 of 14), complete.
Opening update list
Update list is corrupted.
Downloading catalog file (4 of 14), catalog is up-to-date.
Downloading catalog file (5 of 14), complete.
Opening update list
Update list is corrupted.
Downloading catalog file (6 of 14), catalog is up-to-date.
Downloading catalog file (7 of 14), catalog is up-to-date.
Downloading catalog file (8 of 14), catalog is up-to-date.
Downloading catalog file (9 of 14), catalog is up-to-date.
Downloading catalog file (10 of 14), complete.
Opening update list
Processing update list
The digital signature found on the catalog file had an error.
Downloading catalog file (11 of 14), complete.
Opening update list
Update list is corrupted.
Downloading catalog file (12 of 14), complete.
Opening update list
Downloading catalog file (13 of 14), complete.
Opening update list
Downloading catalog file (14 of 14), complete.
Opening update list
Update list is corrupted.

The following updates have been aborted:
> Symantec Redirector has 1 aborted update(s).
Reason:
LiveUpdate could not determine if there is an update for this product because the update list for this product is corrupted.
> Norton AntiVirus 2002 has 1 aborted update(s).
Reason:
LiveUpdate could not determine if there is an update for this product because the update list for this product is corrupted.
> Norton AntiVirus-virusdefinitioner has 1 aborted update(s).
Reason:
LiveUpdate could not determine if there is an update for this product because the update list for this product is corrupted.
> Opdateringer til URL til Norton Internet Security has 1 aborted update(s).
Reason:
LiveUpdate could not determine if there is an update for this product because the update list for this product is corrupted.
> Sikkerhedsopdateringer til Norton Internet Security has 1 aborted update(s).
Reason:
LiveUpdate could not determine if there is an update for this product because the update list for this product is corrupted.
> Norton Ghost has 1 aborted update(s).
Reason:
LiveUpdate could not determine if there is an update for this product because the update list for this product is corrupted.

All of the Symantec products installed on your computer are currently up-to-date. Remember to check for new updates frequently.
LiveUpdate session is complete.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. oktober 2003 - 11:49 #15
Ja det tror jeg faktik på det er for Norton 2002 har jo ikke ghost, det er 2003 som har ghost, og derfor du netop ikke får denne ene opdateret, da det ikke er noget som hører til udgaven 2002 - derfor får du denne besked.  Norton Ghost has 1 aborted update(s).
Reason:
LiveUpdate could not determine if there is an update for this product because the update list for this product is corrupted

Men alt andet er korrekt opdateret. Ønsker du af få Ghost opdateret, så må du installere 2003
Avatar billede jessien Nybegynder
02. oktober 2003 - 13:39 #16
Min ghost er 2003, mit virusprogram er ikke opdateret. Jeg har def. fra den 17.9.
I fejlmed. er der flere corrupte filer.
Er jeg den eneste der ikke kan opdatere Norton? Det skal lige nævnes at jeg abonnere igennem TDC, altså ikke direkte fra Symantec. Så signaturen er en anden end hvis man abonnerede direkte.
Jeg har mailet til TDC, de er tavse som graven. Jeg har ikke fået svar selvom der snart er gået en uge
Avatar billede jessien Nybegynder
02. oktober 2003 - 15:57 #17
Sidste nyt: nu er det igen kun virusdef. der er problemet!!!!! Intet om ghost.
The following updates have been aborted:
> Norton AntiVirus-virusdefinitioner has 1 aborted update(s).
Reason:
LiveUpdate could not determine if there is an update for this product because the update list for this product is corrupted.

All of the Symantec products installed on your computer are currently up-to-date. Remember to check for new updates frequently.
LiveUpdate session is complete.
Det må da være de filer som Norton spytter ud der er problemet, eller hvad?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. oktober 2003 - 16:04 #18
Hvis jeg var dig ville jeg ringe til Tdc, når de nu ikke skriver tilbage til dig. Ring til deres hotline, for måden at afinstallere på har du fået, så det må være noget inde fra dem af som går galt.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:20 #19
takker for point;) og held og lykke.