Avatar billede proteinpulver Nybegynder
30. september 2003 - 14:56 Der er 5 kommentarer

RAM timings

Nogen som sidder med en AMD 2600+ XP
A7N8X Deluxe bundkort

Og sån rent tilfældigt har overclocket skidtet til at køre 400FSB Stabilt.

Har nemlig selv forsøgt, men den fryser, og det er jo ikke de vilde oc så den burde kunne klare 2090@2200.

Har en idè om det er ramtimings eller evt Vcore der skal justeres.

En der har styr på det?  Sry for de 5 fedtede point. Kan man skylde?? ;-)
Avatar billede proteinpulver Nybegynder
30. september 2003 - 15:02 #1
satte multiplier til 11x200 der frøs den prøvede så med 10.5x200 der frøs den oxo og i begge tilfælde hævede jeg Vcore fra 1.650 gradvist til 1.700 men den frøs stadig under aquamark3
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:39 #2
hva har du af ram og hvor meget strøm får de???
/Thomas
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
21. oktober 2003 - 08:54 #3
husk hvis du hæver vcore får din cpu mere strøm og det er lig mere varme. så sørg for du har ordentlig køling på, før du roder med at hæve vcore
Avatar billede aasberg Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:55 #4
Prøv evt om cpu'en kan klare de 2200Mhz ved at sætte fsb ned til 166 og hæve multiplieren til 13.5. Kører dette stabilt ved du at cpu'en kan klare det og du kan lege videre og se hvad rammen kan tage!
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
22. oktober 2003 - 08:06 #5
min erfaring siger cpu kan køre højere hastigheder stabilt ved højere fsb. så får man også mere ud af ram.

har selv en athlon xp2400. fik den op på 2.3ghz med disse indstillinger:
fsb: 2x184mhz
cpu 2.3ghz
ram: 2x184mhz
multiplyer: 12.5
vcore: 1.775v

her blev jeg dog nød til at smide en køler på min chipset køleblok, eller frøs den ved en fsb over 168mhz.