Avatar billede lojmann Nybegynder
30. december 2000 - 10:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

POP3 samt SMTP server - hvordan?

Hej,

Jeg mangler en komplet step-by-step guide, til hvordan man sætter en POP3 samt en SMTP server op på min Linux maskine...

Det er en RedHat 7.0 box jeg har!
Avatar billede driften.dk Nybegynder
30. december 2000 - 12:36 #1
Hvis du er helt på bar bund, kan jeg evt. foreslå dig at tage et kig på:

http://linuxdocs.org/HOWTOs/Qmail-VMailMgr-Courier-imap-HOWTO.html

(Husk at kopiere HELE linket ind i browseren).

Denne howto skulle give dig alt, hvad du behøver af viden, men det kan være du skal have fat i et par source-arkiver og compilere dem op undervejs.

POP3 har jeg ikke arbejdet så meget med, men SMTP er stort set \"bare\" at starte sendmail (eller Qmails erstatning for sendmail - eller PostFix\'s erstatning for sendmail).
Hvis din maskine er ofte på nettet, kan du evt. overveje sikkerhed omkring mail. En god løsning her er at bruge PostFix, som du kan hente gennem

http://www.postfix.org/

Mvh Driften
Avatar billede twarberg Nybegynder
30. december 2000 - 16:45 #2
Skal din box køre som server på et \"offentligt\" domain??
Avatar billede lojmann Nybegynder
30. december 2000 - 16:46 #3
Ja?
Avatar billede twarberg Nybegynder
30. december 2000 - 19:51 #4
Løsningen er at installerer imapd, efter dette er gjort skal der rettes i /etc/xinetd.d/ipop3, hvor der som standard vil stå disable = yes dette ændres til disable = no. Sendmail skal der ikke gøres noget ved da domainet er reg og server har dette navn.

Mvh. Tim W.
Avatar billede twarberg Nybegynder
30. december 2000 - 19:53 #5
skal siges at det med server navn mv. er fortalt over icq
Avatar billede lojmann Nybegynder
30. december 2000 - 19:53 #6
og så skal man lige huske at restarte \"xinetd\" servicen med:

/etc/init.d/xinetd restart

TAKKER :)