Avatar billede mr.alpace Nybegynder
30. september 2003 - 13:27 Der er 9 kommentarer

Finde slettede emails ?

Har et system kørende Exchange 2000 med Outlook klienter på W98, har nu det problem at jeg skal finde nogle gammle slettede emails. Ved ikke rigtigt, der er ikke message tracking kørende på serveren, men måske kunne man finde nogle fragmenter på klienten ? Er der nogen der har en ide ?
Avatar billede dinkie Nybegynder
30. september 2003 - 13:29 #1
ja - glem det. Sorry men det er realiteten..
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2003 - 13:47 #2
Lad os først finde udaf om din Exchange server gemmer slettet post.

Start Exchange System Manager.
Naviger til Servers >Navnet_På_din_server >Dit_Domain >Din_Mailbox,
Højreklik >Properties.
Fanebladet Limits.
I feltet Keep deleted items for (days), kan du se hvor langt tilbage du kan gå.
Hvis der står 0 eller de mails du søger er ældre, end det der er angivet her, er der ikke noget at gøre.

:-)
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2003 - 13:55 #3
Hvis ikke du har en backup, fra før omtalte mails blev slettet.
Avatar billede venturer Nybegynder
30. september 2003 - 15:45 #4
Vil bare lige tilføje at Message Tracking kun benyttes til at dokumentere hvilken route mails er sendt via samt hvornår... og dette gælder KUN for din egen Exchange server.
Det har intet at gøre med hvor dine mails er gemt eller slettet.
Avatar billede mr.alpace Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:18 #5
Det syntes jeg ikke at kunne får øje på hvor er ?
Administrative Groups/Servers/server navn/first storage group/mailboxes/?
Avatar billede mr.alpace Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:24 #6
Okay, der var den, men den er sat til 0 days, hvad med at finde stumper med et af de harddisk Recovery programmer der findes. De ligger måske stadig i 'catch' på workstationen ?
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2003 - 18:08 #7
Så har jeg desværre ingen bud.
Avatar billede dinkie Nybegynder
03. oktober 2003 - 14:13 #8
Der ligger ikke noget på WS'en.. Outlook Corporate mode kører direkte op på Exchange serveren, den gemmer ikke en pind lokalt med mindre du har sat Offline brug op. Men det hjælper dig lige vidt - når det sker opretter den én fil kaldet outlook.ost (kan hedde andet). Så alle info er altså inde i denne ene fil og eftersom den ikke er slettet med blot overskrevet så er der altså ikke noget at gøre..

Så som jeg sagde før: glem det. Men sæt den op til at gemme for fremtiden..

(hvis du VIL have dem tilbage så kan du lave en ny exchange server og så køre backupen ind fra før den dag de blev slettet og så eksportere de mails ud du sakl bruge.. Omstændigt - men absolut muligt)
Avatar billede mr.alpace Nybegynder
03. oktober 2003 - 15:14 #9
Okay, bad luck, har sadt den til 100 dage nu :-)