Avatar billede zigzager Nybegynder
30. september 2003 - 12:30 Der er 4 kommentarer

AD luk for internet

Hvordan kommer man nemmest om ved at lukke for internet på 1 enkelt brugergruppe ved hjælp af AD ....
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2003 - 12:58 #1
Lav en Group Policy der KUN gælder for den pågældende gruppe.

User Configuration >Windows Settings >Internet Explorer Maintenace >Connection
Dobbeltklik på Connection Settings
Klik Import the current Connection Settings from this machine
Klik på knappen Modify Settings
Klik på knappen LAN Settings
Sæt en uduelig konfiguration (Dette ændrer på den maskine du sidder ved, så den skal konfigureres igen)

User Configuration >Administrative Templates >Windows Components >Internet Explorer
Enable: Disable Internet Connection wizard
Enable: Disable changing connection settings

:-)
Avatar billede tsolsen Nybegynder
05. oktober 2003 - 16:53 #2
Tving brugerene til at anvende en proxyserver,som peger ud i skoven
Opret en GPO for den pågældende gruppe under User Configuration /Windows Settings /Internet Explorer Maintenace /proxy  giv proxyen 127.0.0.1 som adresse
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2003 - 17:44 #3
Godt gået tsolsen!
:-)
Avatar billede zigzager Nybegynder
06. oktober 2003 - 08:17 #4
kan man det med proxyen hvis de allerede bruger en for at jeg har noget porno filter som de skal igenem ... ??