Avatar billede machen87 Nybegynder
30. september 2003 - 12:12 Der er 34 kommentarer

skal jeg vente

hej....

jeg har fået at vide at jeg skal vente med at købe ny computer fr amine venner da HL2 snart kommer ud jeg forstår ikke hvorfor at jeg skal vente da det er sagen ligegyldig men der må jow være den grund !!! HL2 = half life 2
Avatar billede riversen Nybegynder
30. september 2003 - 12:17 #1
ja, det gad jeg også godt at vide :-)
Avatar billede machen87 Nybegynder
30. september 2003 - 12:19 #2
ja ik ? :D
Avatar billede anhansen Nybegynder
30. september 2003 - 12:20 #3
Hmm... den er lidt svær at gennemskue... Generelt har det vel ikke noget med at gøre med computerkøb, om der snart kommer et spil på markedet...
Jeg ved ikke om dine kammerater regner med/kender til nogle markedsføringskampagner der vil sælge ny comp sammen med hl2.. Og på den måde være billigere...
Måske mener de bare at du skal vente, så du kan være sikker på at du kan køre hl2.. Hvis de synes det er meget vigtigt..
Til sidst synes de måske du skal spare pengene til computer, og bruge dem til at købe en original version af HL2 til hver af dem... ;-)
Avatar billede machen87 Nybegynder
30. september 2003 - 12:21 #4
haha det er maybe mulig :)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
30. september 2003 - 12:21 #5
Jeg tror et dine venner mener at du skal vente så priserne på de grafikkort som er anbefalet til at køre HL2 falder. Der er ikke noget andet skummelt i det . :o)
Avatar billede htmlkongen Novice
30. september 2003 - 12:21 #6
Jeg mener ikke at du skal vente.. hl2 er blevet udsat til en ukendt dato... og når det endelig kommer kommer det til at kræve en del, så en ny com ville være en go ting at have når det en gang endlig kommer ud.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
30. september 2003 - 12:24 #7
øhm.... ja det gad jeg faktisk også godt... for HL2 har jo ikke en skid med markedet for computere at gøre... det eneste der måske kunne være (i hvert fald som jeg kan se) skulle da måske være hvis han ikke lige var sikker på om den computer du køber kan køre det... det skulle da være det eneste..
Avatar billede killer_bee Nybegynder
30. september 2003 - 12:24 #8
P.S. det kan også være at med HL2 vil GFX kort producenter lancere nye high-end kort.. disse ting hænge nogle gang sammen. Så hvis du venter kan du måske købe bedre GFX kort til samme penge som du skal give for en nu..
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. september 2003 - 12:24 #9
---htmlkongen>>Ja og til den tid er priserne dalet yderligere på hardware :0))
Avatar billede anhansen Nybegynder
30. september 2003 - 12:27 #10
hvis man vil vente til at priserne på hardware er faldet... Så får man aldrig købt en computer... Uanset hvornår fanden man køber en computer, kan du få dem en plovmand billiger ugen efter... Groft sagt.. ;-)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
30. september 2003 - 12:28 #11
anhansen <<< det er rigtigt men hvis man venter kan man kæbe noget bedre til samme penge..
Avatar billede machen87 Nybegynder
30. september 2003 - 12:32 #12
jah ! det er denne jeg har tænk mig at købe !! jeres mening ??

Processor Intel Pentium 4 3000MHz
Bundkort    ECS P4S5A , USB 2.0
Ram    1024, DDR-SDRAM PC2700
Grafik    AGP 256MB GeForce FX 5600 tv-out
Harddisk    80 GB 7200 rpm Fluid
Netkort    10/100 Mbit netkort
Lydkort    AC97 lyd
Speaker    120 Watt Multimedie højt.
Diskdrev    1.44 floppy
Cddrev    52x cdrom
Keyboard    Windows tastatur
Mus    Scroll mus
Kabinet    ATX Miditower, 300 Watt PSU
Software    Diverse drivere
Garanti 2 års Reklamationsret, CE & EMC godkendt
Leveringstid 1-3 dage
Pris uden moms 6.476 kr.
Pris med moms 8.095 kr.
skidt godt rigtigt godt ?? hvad burde der være bedre ??
Avatar billede machen87 Nybegynder
30. september 2003 - 12:35 #13
killer bee <<< det er korrekt men vi lever i en verden hvor at computer tecnologien løber rigtigt stærkt !!
Avatar billede zhark Nybegynder
30. september 2003 - 12:43 #14
Jeg synes bestemt du skal vente, jeg købte en 75Mhz PC med 32MB ram for ca. 8 år siden, for kr. 10.000,00, det var jo helt tåbeligt jeg ikke gemte pengen til idag. DOOooh :-)
Avatar billede anhansen Nybegynder
30. september 2003 - 12:56 #15
-> killerbee: Ked af jeg ikke er så fremsynet som dig... Zhark ser ud til at ha fattet det... Jeg ville også hellere ha undværet min 16 mhz 286'er med 2*40 mb harddisk... prøv og tænk hvad jeg kan få for 10000 idag... ;-)
Reglen er at med skærm og hele lortet koster en ny pc ca. 10.000.
Det gør den i dag, imorgen, og gjorde igår.
Sådan er det, og sådan ca. bliver det nok ved med at være... At det du giver 10.000 for er bedre er bare en naturlig udvikling.. Sådan er det med alt...
Avatar billede anhansen Nybegynder
30. september 2003 - 12:58 #16
Jeg synes tilbuddet ser fornuftigt ud... Mit råd er... køb noget.. du bliver formentlig glad for det uanset. Alle delene ser fornuftigt ud.. Og om du bruger 500 for meget eller for lidt, betyder ikke så meget.
Og når du så har købt... Så vent et halvt år med at se på priser igen, så er du fri for at ærgre dig.. ;-)
Avatar billede machen87 Nybegynder
30. september 2003 - 13:02 #17
jamen det er jeg helt med på men det kan jow ikke hjælpe noget jeg går og venter halve år og hvis jeg så først køber om et havlt år igen og venter 1 halvt år i gan hvad så så ærger jeg mig i gen !
Avatar billede anhansen Nybegynder
30. september 2003 - 13:04 #18
netop
Avatar billede killer_bee Nybegynder
30. september 2003 - 13:29 #19
anhansen << tak for din sarkastisk kommenter.. men jeg siger ikke at man skal vente i 10 år.. og ja computer teknologien udvikler sig eksplosivt.. men hvis man vil købe en computer til et bestemt spil og spilet kommer ud først om 6 mnd så vil jeg da vente og får mere for mine penge.. men hvis man skal bruge noget her og nu .. så er der ingen grund til at vente.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
30. september 2003 - 13:29 #20
P.S. stavefejl er gratis :o)
Avatar billede anhansen Nybegynder
30. september 2003 - 13:31 #21
hehe... Det er også rigtigt bee... Men et spil som ingen rigtigt ved hvornår udkommer.. Det kan være lang tid at vente på... Hvis man er begyndt at gå på udkig efter noget nyt.. Så kribler fingrene jo.. Og 6 mdr er lang tid at ha uro i fingrene... ;-)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
30. september 2003 - 13:44 #22
http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?products_id=823

står der med rødt:
This product will be in stock on Friday 14 November, 2003.
Avatar billede anhansen Nybegynder
30. september 2003 - 13:49 #23
Ok.... Jeg vidste faktisk ikke de havde lovet en dato... Men ja... så kan man måske overveje at vente... Men der står jo desværre ikke noget om hw krav..
Men jeg vil umiddelbart tro at hvis han køber ovenstående maskine... Så kan den også køre et spil der udkommer om 1½ måned...
Men jeg kan jo ikke garantere noget...
Avatar billede killer_bee Nybegynder
30. september 2003 - 13:55 #24
Avatar billede anhansen Nybegynder
30. september 2003 - 14:01 #25
Ok... men ifølge det, så skulle den ovenstående maskine da vist også kunne bide skeer med det..
Men selvfølgelig.. som du siger, hvis han køber ny for at kunne spille hl2.. Så vent da de 1½ måned, og se hvad de 8000 kan række til der.. Med julekampagner og lignende kan det måske blive helt godt.. Og så har de 8000 jo også trukket 0,125 % i rente... ;-)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
30. september 2003 - 14:04 #26
hehe... ja nemlig og man kan sikkert bruge de extra 25 øre man har sparet i renter ..
Avatar billede anhansen Nybegynder
30. september 2003 - 14:05 #27
jep... om ikke andet så til en af de der kræftens bekæmpelse bolcher der står på disken... hehe.. Så har man det og gå og sutte på til det hele er sat op og xp begynder at installere... lol
Avatar billede killer_bee Nybegynder
30. september 2003 - 14:11 #28
:o)
Avatar billede htmlkongen Novice
30. september 2003 - 15:31 #29
Anhansen <<<- Ja en plovmand grovt sagt men hvorfor ikke det er jo også bedre end ingenting. Kan være man kan få 512 RAM med oveni fx, det ville jeg sku gerne vente en mdr med ;)
Avatar billede kurt_cobain Nybegynder
30. september 2003 - 23:15 #30
Oversæt venligst spørgsmålet
Avatar billede htmlkongen Novice
11. oktober 2003 - 18:26 #31
Lukketid? :)
Avatar billede anhansen Nybegynder
12. oktober 2003 - 00:11 #32
Så kan jeg jo ikke helt lade være alligevel... Ang. 30/09-2003 13:44:29... Jeg skrev noget med at man aldrig vidste hvornår det kom... Det sidste er vist at det nu er udskudt til efter nytår pga hackere har stjålet kildekoden... ;-)
Så der kan man se... Ingen ved om det bare er en god undskyldning for at udskyde lanceringen en gang mere... Eller om det virkeligt er et uheld.. ;-)
Avatar billede anhansen Nybegynder
12. oktober 2003 - 15:45 #33
Har du fundet ud af noget... Er der nogle der skal ha point eller skal der bare lukkes?
Avatar billede anhansen Nybegynder
31. oktober 2003 - 08:07 #34
Tid til at lukke tråden?