Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
30. september 2003 - 11:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra priv-fil

Hej
Hvordan er det muligt at foretage udtræk fra en priv-fil der ikke er i drift.
Vi har restored en tidligere priv-fil, men vil gerne trække nogle oplysninger ud fra en anden priv-fil.
Hvordan kan man det?

Hilsen Torben
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2003 - 11:53 #1
Det kan du kun gøre ved at sætte en exchangeserver op som stand alone, navngivet lige som den priv.edb kommer fra, installere en outlook og hive filerne ud fra den relevante mailboks og så overføre dem som filer til en outlook på den nye exchangeserver.

Det er lidt besværligt, men jeg har selv været ude i samme øvelse og det var eneste mulighed jeg kunne finde
Avatar billede clausm Nybegynder
03. oktober 2003 - 11:41 #2
Programmet Powercontrols fra firmaet Ontrack (www.ontrack.com)kan åbne og læse "stand-alone" priv.edb filer (og pub.edb for den sags skyld) uden brug af exchange. Du kan derefter kopiere data til en eksisterende exchange-server eller en pst-fil. Dette sker via en "explorer lignende" GUI, hvor du kan trække og slippe mails, eller hele mailboxe. Spild ikke tid på demo-versionen - den kan kun læse. men ikke eksportere data.
Avatar billede clausm Nybegynder
03. oktober 2003 - 11:41 #3
linket skulle selvfølgelig være : www.ontrack.com  uden "kan"
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
03. oktober 2003 - 13:59 #4
HOLD DA OP, ET PERFEKT PROGRAM. Det er jo den helt store forhammer der rammer lige oven på sømhovedet...

Prisen er lidt høj, men tidsforbruget vil være væsentligt mindre. Har kun prøvet trial-version lige nu, men vil nok købe produktet.

Tak for hjælpen.

Torben
Avatar billede clausm Nybegynder
03. oktober 2003 - 14:20 #5
Selv tak da

Mit firma har allerede købt programmet. Som du selv siger reducerer det tidsforbrug, og er en uvurderlig hjælp i visse situationer.
Vi har bl.a. kunne droppe single mailboks backup, da vi (på exchange 2000) har lagt postkasserne i 10 forskellige databaser. Ved individuel restore tager jeg bare den edb fil som brugeren ligger i, restorer den til et vilkårligt share, og trækker de relevante objekter direkte tilbage i brugerens postkasse.
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
04. oktober 2003 - 10:35 #6
Det vil sige, at i alene tager backup af information store og deraf laver udtræk efter behov. Eller tager i alene backup af selve priv- og popfil? og kan det gøres mens Exchange er kørende?

Håber du lige gider at afdække de sidste spørgsmål, du sidder jo med svarene...

Hilsen Torben
Avatar billede clausm Nybegynder
06. oktober 2003 - 09:46 #7
Vi tager kun backup af priv og pub databaserne, og ja - dette kan skam godt gøres online. Ved en restore ser jeg bare hvilken priv-fil brugeren ligger i (vi har ca 25 brugere i hver priv.edb), restorer den pågældende priv.edb til vores fil-server, og bruger powercontrols til at trække de tabte data tilbage i brugerens postkasse.
Avatar billede clausm Nybegynder
06. oktober 2003 - 09:47 #8
det må selvfølgelig anbefales stadig at tage den "alm" serverbackup til disaster recovery mm.  Det er kun single mailbox backup man kan spare.