Avatar billede huhejman Nybegynder
30. september 2003 - 07:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

windows-beskyttelsesfejl

Hej kloge hoveder :)

Når jeg starter windows 98 SE op siger den følgene: "windows -beskyttelsesfejl. Du skal genstarte computeren.Tryk på en vilkårlig tast for at fortsætte..."

Men den er frosset så jeg kan ikke "tryyke på en vilkårlig tast..."
Hvad gør jeg?

HuhejMan
Avatar billede huhejman Nybegynder
30. september 2003 - 07:42 #1
jeg kan selvfølgelig ikke trykke på en vilkårlig tast......
Avatar billede nmh Nybegynder
30. september 2003 - 07:49 #2
Prøv at atrte i fejlsikker tilstand.
Tryk F8 lige når det første tegn på win98 viser sig.
(men det kan du måsker heller ikke?)
Avatar billede ebe Praktikant
30. september 2003 - 09:05 #3
Beskyttelsesfej plejer at være noget med ram, mener jeg. Hvis ikke du kan følge nmh´s råd, prøv at checke om ram blokkene sidder ordentligt, og tag en ud ad gangen.
Avatar billede huhejman Nybegynder
30. september 2003 - 10:32 #4
jeg kan godt starte i fejlsikret tilstand.... det gør den af sig selv hvis man trykker på reset knappen.... men jeg er i skole så jeg kan ikke lige chekke ram blokkene.
Avatar billede nmh Nybegynder
30. september 2003 - 10:50 #5
Kommer den så helt i gang i fejlsikret tilstand, eller stopper den også med en meddelelse om beskyttelsesfejl?
Avatar billede huhejman Nybegynder
30. september 2003 - 17:39 #6
ja
Avatar billede huhejman Nybegynder
30. september 2003 - 17:47 #7
den kan komme ind i fejlsikret tilstand...
Avatar billede huhejman Nybegynder
30. september 2003 - 17:49 #8
omkring ram. det har jeg tjekket det sidder hvor det skal....er der ellers andet jeg kan prøve?
Avatar billede huhejman Nybegynder
30. september 2003 - 17:51 #9
skal jeg eventuelt prøve at sætte nogle andre i?
Avatar billede ebe Praktikant
30. september 2003 - 18:15 #10
hvis du kan komme ind i fejlsikret tilstand, er rammerne nok ok. Så kører der nok noget op som konflikter med windows. Prøv at slette alle filer i mappen temp, slet alt offline indhold, kør ad-aware, spybot, se efter om der er nogen processer som kører som ikke skal være der og fjern alle programmer du har installeret for nyeligt. check også for virus.
Avatar billede huhejman Nybegynder
17. november 2003 - 18:16 #11
dem tager jeg selv....
Avatar billede nmh Nybegynder
17. november 2003 - 20:03 #12
Man plejer at fortælle, hvordan man så fik løst sit problem, når man bare selv tager pointene.