Avatar billede apitz Nybegynder
29. september 2003 - 20:01 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Harddisk spørgsmål

Hej

Jeg overvejer at købe ny harddisk, mit bundkort kører IDE 100, ville så høre om en IDE 133 hdd kan køre på et IDE 100 bundkort. Grunden til jeg ikke bare køber in IDE 100 er at jeg regner med snart at skifte mit bundkort, men har kun råd til en harddisk i første omgang...:o)
Avatar billede hub Nybegynder
29. september 2003 - 20:17 #1
Ja, det kan den sagtens. Denne standard er bagudkompatibel..
Avatar billede shitping Nybegynder
29. september 2003 - 20:30 #2
Både ja og nej, hvis du køber en haddisk over 137GB, kan din maskine sikkert kun se de 137GB, da den standard du har kun understøtter op til 137GB. Derimod understøtter de nyere (48bit) controllere større diske. Men du kan sagtens bruge op til de 137GB på din eksisterende controller, men en UDMA133 disk, da den elektrisk set er bagudkompatibel som hub skriver.
Avatar billede apitz Nybegynder
30. september 2003 - 14:54 #3
Tak for svarene...

Hilsen Apitz