Avatar billede carlstar Nybegynder
29. september 2003 - 19:59 Der er 3 kommentarer

Compact Flash Card, hvilket og hvor stort? (debat)

Hej Eksperter.

Jeg har købt Canon Powershot G5 her for nyligt, og skal købe et Compact flashcard til kameraet.

Jeg har kigget på Trenscend Compact Flash Ultra 512MB eller TrenscendCompact Flash Ultra / 256MB

Nu er det at 512MB koster 1200kr jvf edbpriser, og det er lidt dyrt, med mindre:

Som ny digital bruger har jeg ingen erfaringer med hverken 256/512 cards, - hvad burde jeg gå efter?
Jeg er udemærket klar over det også drejer sig om opløsning, videoklip o.a.,
Mine behov er altså; ikke at "løbe tør" for plads når jeg er på rejse etc, (som arkitektstuderende - skal der jo nok tages nogle billeder, og gerne få video sekvenser).

Men er der nogen som har lyst til at dele sine erfaringer om: type CFcard størrelse og evt pris, eller som kan henvise mig til nogle sites hvor jeg kan danne mig et bedre billed.
  Derudover er andre compact flashcard mærker og priser også velkommen i emnet.

Takker og bukker for alle indlæg :)
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2003 - 20:17 #1
Nu ved jeg ikke så meget om det... Hvis du skal på rejse jorden rundt er det jo meget rart at have meget plads... Men jeg har aldrig brugt mere end 50 mb af mit 256 mb flashkort...

Derudover er min erfaring at du ka spare op mod 1/3 ved at købe i udlandet... Men det kræver jo lidt balder af stål... Hvis du gør det, så husk at få dem til at pakke dem ind som gave (pga told)...
Avatar billede jensendk Nybegynder
30. september 2003 - 11:56 #2
CF kort kan ikke blive store nok er min erfaring. Når du har  valgt et G5 istedetfor G3, så går jeg ufra at du skyder primært i max opløsning.  Så kan der være 80 - 100 billeder på en 256. Fint til en  weekend, men er på ferie i en uge, så kommer man nemt til at skyde mere.

jeg ville gå efter  512'eren.
Avatar billede carlstar Nybegynder
30. september 2003 - 19:44 #3
Ja, jeg endte også op med at bestille 512MB.

Jeg lukker derfor her.