Avatar billede viht Nybegynder
29. september 2003 - 19:46 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Mystisk fejlende postback

Hej.

Jeg har problemer med Response.Redirect på mine sider efter jeg har lavet lidt om i sagerne.

Da det virkede:
siden lå i et underbibliotek til Default Web Site på min server (2003) og jeg brugte http://<mitdomæne>.dk/<mitsitenavn>

Nu da det ikke virker:
Jeg har lavet om så jeg nu bruger a-record www.<mitdomæne>.dk og ikke http://<mitdomæne>.dk
Jeg har flyttet sitet ud i et selvstændigt Web Site i IIS og lavet om på "Host Header Value" til www.<mitdomæne>.dk så den kan kende forskel på Default Web Site som kører på http://<mitdomæne>.dk a-recorden og www.<mitdomæne>.dk a-recorden.

Problemet er at alle Response.Redirect(...)s som sker i event handlers til knapper (har prøvet linkbutton og button) IKKE bliver afviklet. Siden bliver bare blanket (jeg får en blank side) uden at jeg bliver redirectet.
Response.Redirects i Page_Load virker fint, men det sker jo også inden siden sendes til browseren.

Problemet er fælles for alle siderne i min applikation.
Avatar billede maxsten Nybegynder
29. september 2003 - 19:51 #1
hvad med

<www.mitdonøne.dk>

Maxsten
Avatar billede lauge Nybegynder
29. september 2003 - 19:52 #2
Brug Linux!! :-)

nej - virker det stadigvæk hvis du smider det ind i http://<mitdomæne>.dk/<mitsitenavn> eller hvad??
Avatar billede viht Nybegynder
29. september 2003 - 20:00 #3
Brug Linux, har du røget hash? ;-)

Det virker fint i den gamle opsætning. Jeg har også prøvet at sammenligne indstillinger for de to web sites, men de er identiske.
Avatar billede viht Nybegynder
29. september 2003 - 20:04 #4
Verdens mest mystiske problem.
Avatar billede lauge Nybegynder
29. september 2003 - 20:17 #5
virker alt andet???
Kan de færdige HTML sider i browseren finde stien til de scripts der ligger i aspnet_client og webctrl_client hvis du bruger dem?
Avatar billede viht Nybegynder
29. september 2003 - 20:20 #6
Alt andet (jeg har testet) virker :)

Jeg tror godt det med de client side scripts kunne være et problem. Stien lige nu er <script language="JScript" src="/aspnet_client/system_web/1_1_4322/SmartNav.js"></script>

Jeg prøver lige at kopiere dem over.
Avatar billede viht Nybegynder
29. september 2003 - 20:23 #7
Jesus ***king christ.. det var bare det. Er det client side postback håndtering der fejler? Det kan også være smart navigation?

Post et svar og du får dine point :)
Avatar billede lauge Nybegynder
29. september 2003 - 20:25 #8
jeg har selv prøvet det samme et par gange :-)
Avatar billede viht Nybegynder
29. september 2003 - 20:25 #9
Det er smart navigation og validering såvidt jeg kan se :)
Avatar billede viht Nybegynder
29. september 2003 - 20:26 #10
Supergodt Lauge.. arbejder du også med det i hverdagen?
Avatar billede lauge Nybegynder
29. september 2003 - 20:40 #11
ja en smule...
Men det er sq svært at komme igang med .NET - men fedt når man kan det grundlæggende. Men jeg har selv tit problemer og får så tit hjælp her på eksperten. Derfor vælger jeg selv at hjælpe til når andre har problemer jeg evt. kan løse.
Avatar billede viht Nybegynder
29. september 2003 - 20:45 #12
Jeg underviser selv i det faktisk, så det er vel en smule pinligt jeg ikke lige kunne den her ;-)

Men hvis du vil have en ide til noget at gå i gang med så tag nogle af Microsofts certificeringer. Jeg har selv den første.. 70-315 og vil have en MCAD inden jul.

Men det er rigtigt.. det er så nyt at det kan være svært at finde vejledning.
Avatar billede lauge Nybegynder
29. september 2003 - 20:50 #13
ja Microsofts certificeringer er dejlige - men tidskrævende at læse op til hvis man ikke har "råd" til kurser...
Avatar billede viht Nybegynder
29. september 2003 - 20:53 #14
Det kan du sgu nemt.. de jeg kan se du har svaret på dækker meget.

Jeg læste bare bogen til netop den eksamen og en uge efter gik jeg op til eksamen hos teknologisk i Århus.
Avatar billede lauge Nybegynder
29. september 2003 - 20:56 #15
hmmm - måske man skulle springe ud i det...
Hvis jeg dumper sender jeg dig regningen :-)
Avatar billede viht Nybegynder
29. september 2003 - 21:02 #16
Det synes jeg da du skulle.. altså det første ;-)

Hvis du skulle have spørgsmål eller have lyst til lidt .net snak er jeg på messenger jesper@jollerbarn.dk.
Avatar billede martor Nybegynder
16. maj 2005 - 11:28 #17
Jeg ved godt spørgsmålet er lukket, men jeg kunne godt bruge en lidt grundigere forklaring af løsningen, da jeg har samme problem.