Avatar billede mbschwartz Nybegynder
29. september 2003 - 17:58 Der er 6 kommentarer

Soltek SL-65FV+ og 256MB Ramklods.

Købte mit Mobo Soltek SL-65FV+ med en Apacer 128MB PC100 Ram. Opgraderede CPU så den nu understøtter PC133 Ram og købte derfor en Noname 256MB ram. Comp. ser kun 128MB. Byttede den til en Kingston 256MB ram. Comp. ser kun 128MB. Byttede den til en Apacer 256MB ram. Comp. ser stadig kun 128MB. Der er ingen jumpere på Mobo til at ændre ram-stillinger. I følge manualen understøtter Mobo :
3 x 3,3V DIMM sockets
8MB to 768MB DRAM size.
Soltek's hjemmeside giver ingen info, og i følge min kugleramme så burde jeg kunne sætte en 256MB ramklods i, for ellers kan jeg ikke komme op på de omtalte 768MB.
Hvad er galt.
Avatar billede scrambler Nybegynder
29. september 2003 - 18:19 #1
Det kan tænkes at motherboardet har svært ved at håndtere dual-side ram hvis det er det du har købt? Har du prøvet med single-side ram?
Avatar billede dmcn Praktikant
29. september 2003 - 18:19 #2
Dit bundkort understøtter formentlig ikke single sided 256 MB blokke. De fleste nyere blokke sælges som single sided, hvor alle ram-chipsne sidder samlet på den ene side af blokken, mens de blev produceret med 128 mb på hver side af blokken.
Lån dig evt. frem til en double sided stang og se om det hjælper.
Avatar billede dmcn Praktikant
29. september 2003 - 18:20 #3
mens de *tidligere* blev =)
Avatar billede scrambler Nybegynder
29. september 2003 - 19:24 #4
Hmm ja ok det var så vidst også det jeg forsøgte at sige... men uden større held... havde lige lidt travlt så fik byttet rundt :)
Avatar billede mbschwartz Nybegynder
29. september 2003 - 22:40 #5
Det vil jeg da prøve.
Vender tilbage!
Avatar billede asusfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 23:37 #6
Du skal bede om SD-RAM til "gamle" bundkort, det kan godt være PC-133. De erfaringer vi har gjort der hvor jeg arb. er at det ikke kun har noget med SS eller DS ram at gøre, men også af en eller anden mærkelig grund noget med chips'ne på ram blokken at gøre også !!! Så vidt jeg husker er der noget Samsung + Hynix RAM der kan kører på disse MBs