Avatar billede bhn22 Nybegynder
29. december 2000 - 20:30 Der er 6 kommentarer

Data skal integreres i accesdatabase

Hvordan kan jeg, når mine \"gæster\" indskriver sin mail adresse, på min hjemmeside, gemme den og dataen de har svaret på, og senere redigere i det, gerne med access.

Jeg vil så gerne kunne sende folk mails, afhængigt af hvilke svar de har givet...

Er der nogen der har en database med disse kvalifikationer, eller er der nogen der har noget der ligner, jeg er ny i access, så please help me....

på forhånd mange gange tak

Har du spørgsmål så fyr løs, jeg svare inden for et par timer..
Avatar billede codebase Praktikant
29. december 2000 - 20:41 #1
Hvorfor vil du bruge en access database ??
hvis det var mig der skulle lave det, så ville jeg bruge PHP, og MySql database....
så ville det være nemt at lave det.
Men det er osse muligt at læse dine data (hvis de nu ligger i access) for at smide dem i en MySql database......
Avatar billede madd Nybegynder
29. december 2000 - 20:45 #2
Du kan lave en kombination af ASP og Access...
Hvis du vil have mere hjælp så skriv noget mere info, og om dit webhotel understøtter asp osv.

/MadD
Avatar billede madd Nybegynder
29. december 2000 - 20:48 #3
Vent lige 15 min... så laver jeg noget til dig!

/MadD
Avatar billede codebase Praktikant
29. december 2000 - 20:52 #4
-->madd
hehe man er ude efter points !

men vi ved jo ikke om han er understøttet af asp og /eller php inu!

hvis det ikker tilfældet, ja så er det ikke nemt, og dov.....
så kan jeg godt hjælpe dig .............
Avatar billede madd Nybegynder
29. december 2000 - 21:56 #5
Jeg har lavet en zip-fil der kan skrive til en Access database og tilføje et email felt
Her: http://www14.brinkster.com/inkaninjas/email.zip

/MadD
Avatar billede bhn22 Nybegynder
30. december 2000 - 03:59 #6
codebase, den eneste grund til at jeg vil lave det i access, er fordi at det har jeg licens til..
men kan du diske op med en bedre løsning vil den da blive værdsat..

til jer andre:

jeg vil kunne soterer mne oplysninger efter

navn: gerne 2 felter 1 til fornavn og et til efternavn
dato:
sprog: (dansk/engelsk)
kontakt metode: (2 af slagsen)

den skal så når dataen er modtaget, sende en mail til personen der har registreret sig.. og igen på et givent tidspunkt dagen efter sende en ny mail til samme modtager, dog med anden information

Mit webhotel understøtter det hele...
og gør det ikke kan det komme til det...
vis mig hvad der er muligt

spørg endelig hvis i vil vide mere!!!!