Avatar billede kurtpedersen Nybegynder
29. september 2003 - 04:05 Der er 4 kommentarer

Undgå scroll i dropdown

Jeg har en dropdown, der med tiden vil udvides. Jeg vil gerne have det sådan, at der fra starten kun er 1. linie synlig (size=1) men når man klikker på den, så vises HELE listens indhold uden scroll. Lige nu har jeg en liste med 14-15 værdier, men kun de første 11 vises (og der er derfor scroll akkurat som med kategori-listen her på siden).

Findes der en løsning, der helt generelt fjerner scroll, så den ikke skal rettes hver gang, der kommer en ny værdi til listen?

Jeg har tidligere postet spørgsmålet - men desværre uden konkret resultat.

En løsning - hvor man skal rette, når der kommer et nyt element kan også bruges. Kan antallet af elementer ændres dynamisk (database-kald) er det dog prima.

Der MÅ være andre end mig, der enten har samme problem, eller som kender en løsning på det.
Avatar billede sbm Nybegynder
29. september 2003 - 15:04 #1
Jeg har søgt lidt på det, og nogle engelske sider antyder at det ikke umiddelbart er muligt.
Avatar billede roenving Novice
04. oktober 2003 - 16:02 #2
<body onload="s=document.getElementById('minSelect');s.size=s.length;">

og

<select name="minSelect" id="minSelect" onchange="">
Avatar billede kurtpedersen Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:23 #3
Roenving: Nu nærmer jeg mig en brugbar løsning - som jeg har strikket sammen udfra ovenstående samt den kombinationsboks, der blev lavet for et par måneder siden ved mit oprindelige indlæg.

Det kan ses her: http://www.tv-girls.dk/Tina/atest/dropdown.asp

Der er dog 2 problemer tilbage:

1) Dropdownen skal kun folde sig ud, når man klikker på pilen og folde sig sammen, når man har klikket sit valg
2) Den valgte værdi skal vises efter der er klikket. Værdien huskes dog fint.

Kan du klare de ting også er der fuld honnør fra min side.
Avatar billede roenving Novice
05. oktober 2003 - 15:41 #4
Øeh, hvilken pil ?-)

-- jeg kiggede selvfølgelig på dit link, men det er uden værdier ...