Avatar billede lemk5 Nybegynder
29. september 2003 - 00:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

dell laptop halter ved startup

Hej
Jeg har netop opgraderet min dell inspirion 8500 (som ved en fejl kom med en xp home edition) til xp pro. Det var der egenligt ingen problemer med og computeren startede fint op bagefter men problemet er nu at efter login skærmen dukker op og man vælger bruger, bliver login skærmen ved med at være der i ca. 2-3 min. Derefter ser man desktoppen men kun processlinien. Man kan godt trykke på start men der sker ikke rigtigt noget hvis man prøver at starte et program. Efter ca. 10 min. kommer alle desktop ikonerne frem og den loader så alle tray programmer og lign. og computeren fungerer herefter uden problemer.

Nogen som kender til dette problem ? Pænt irriterende at der skal gå 10-15 min før jeg kan bruge min com :(
Avatar billede levithan Nybegynder
29. september 2003 - 00:06 #1
har du prøvet at scanne for virus=?
Avatar billede lemk5 Nybegynder
29. september 2003 - 00:13 #2
det prøver jeg da lige men tvivler meget på at det er det da det først begyndte efter jeg opgraderede
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. september 2003 - 09:50 #3
http://search.dell.com/results.aspx?k=Microsoft%20SpeedStep%20Fix%20for%20WinXP.&s=DHS&cat=sup
kan være et af de her hjalp..??
det er et speed up multi fix. Læs om det før du begynder.
Har du lan sat til i bios, hvis du ikke bruger det ..slå det fra.
Check msconfig, for ting du ikke bruger, og afinstaller det.
der er oss bootvis..,men hvor mange brugere har du på, det lyder som om der er lidt vrølv med dem..??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 23:30 #4
takker..O)