Avatar billede arnepedersen Forsker
28. september 2003 - 23:29 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Uønskede reklamer

Jeg har i lang tid troet at SPAM var de reklamer der popper op når jeg var på nettet. Nu er det gået op for mig at det ikke er SPAM.  SPAM er åbenbart en slags reklamemail der kommer i folks Mail-programmer.

Jeg har Web-speed, så jeg er egentlig på nettet konstant. Når jeg bevæger mig rundt på diverse hjemmesider dukker der konstant reklamer og andet skidt frem. Disse reklamer skal lukkes, ellers bliver de, uanset om jeg lukker den pågældende hjemmeside.

Hvordan kommer jeg af med disse irriterende reklamespots.
Avatar billede perj Nybegynder
28. september 2003 - 23:30 #1
Kig lidt på http//.www.spywarefri.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. september 2003 - 23:31 #2
Hent programmet Ad Aware fra www.spywarefri.dk installer og scann jævnligt den fjerner den slags
Avatar billede perj Nybegynder
28. september 2003 - 23:32 #3
;-)
Avatar billede guldborg Nybegynder
28. september 2003 - 23:37 #4
Du skal tage og bruge internetbrowseren Avant. Den har en lang række funktioner som gør den væsentlig bedre end explorer, deriblandt en effektiv(og jeg mener særdeles effektiv) pop-up-stopper! Du kan gratis downloade Avant browser på http://www.avantbrowser.com/
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. september 2003 - 23:40 #5
http://download.com.com/3000-2144-10159182.html?tag=lst-0-2

Hvis du downloader denne lille fætter så er de borte.
Avatar billede arnepedersen Forsker
28. september 2003 - 23:56 #6
Jeg har installeret AD Aware 6.0 det har jeg haft længe. Jeg syntes ikke det virker.Jeg scanner jævnligt, og den fanger en 7 -8 stk. hver gang, men der dukker da flere og flere op. Hvordan virker denne "fætter" er det det samme?
Jeg tør ikke ændre browser. Nok fordi jeg ikke kan engelsk, så er jeg ikke tryg ved programmer som ikke er almene.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
29. september 2003 - 00:06 #7
Den lille Fætter er et lille program som overvåger Internet Explore så hver en lille reklame prøve at vise sig (En PopUp) så blokere den den, og sørger for at den ikke aktiveres.
Men det du snakker om at AD Aware finder hver gang, er det ikke virus, trojan horses eller spyware??

Må sove nu
Avatar billede ide-fix Nybegynder
29. september 2003 - 19:52 #8
Det Ad Aware finder er spyware..Og det kan den så tilbyde at fjerne
Avatar billede hamlet Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:16 #9
Installer googlebar beta 2.0, det er en søgefunktion der har indbygget pop-up suppression. Det eneste du bemærker, når du så besøger en hjemmeside, som vil vise en reklame pop-up, er et lille "pop" ved musepilen for at indikere at den kvalte en pop-up reklame. Med andre ord, den når slet ikke at vise reklamen. Den har ovenikøbet en tæller for hvor mange pop-ups den har reddet dig fra.

http://www.toolbar.google.com/
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 14:20 #10
For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende programmer :
Spywareblaster & Spyguard & IE-SPYAD & Ad-aware

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmet, samt en installations vejledning..

Et must er også et antivirus program og en firewall..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.
Avatar billede arnepedersen Forsker
08. oktober 2003 - 20:23 #11
Til hamlet: Jeg kan ikke se de funktioner du beskriver i dette link. I min google -som er på dansk - findes der ingen pop up suppression. Jeg ved i øvrigt ikke hvad det er. Er ikke god til engelsk.
Kan du forklare det lidt tydeligere.
Til arlet: har prøvet nogle af dine forslag, men syntes ikke rigtig det virker.
Jeg har AD Aware instaleret.
Avatar billede arlet Juniormester
08. oktober 2003 - 20:27 #12
Du skal lægge hijackthis logger herind, så kigger jeg den igennem og fortæller dig,hvad du skal slette..

Du vil blive overrasket, hvor meget snavs jeg kan finde og når de er væk kommer de reklame pop ups ikke mere
Avatar billede arlet Juniormester
08. oktober 2003 - 20:29 #13
arnepedersen. Det forstår jeg godt. UNDSKYLD

det var noget forkert jeg kopieret ind.

Det skulle være det her :
(du behøver ikke køre spybot, så gå direkte til hijackthis...

Du er blevet hijacket....

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...
Avatar billede arlet Juniormester
08. oktober 2003 - 20:30 #14
Du skal lægge hijackthis logger herind, så kigger jeg den igennem og fortæller dig,hvad du skal slette..

Du vil blive overrasket, hvor meget snavs jeg kan finde og når de er væk kommer de reklame pop ups ikke mere
Avatar billede arnepedersen Forsker
08. oktober 2003 - 20:57 #15
Til arlet: det bliver for kompliceret, jeg ønsker ikke at gøre så meget ud af det. Og slet ikke at lægge noget fra min computer ud, så andre kan se det. Men mange tak for interessen. Jeg håbede på en lettere løsning, og venter nu på svar fra hamlet.
Avatar billede arlet Juniormester
08. oktober 2003 - 21:05 #16
den log er der ikke noget hemmeligt i, der ligger mange, bare i dette forum. Du er også velkommen til at sende den direkte til mig..
Avatar billede hamlet Nybegynder
09. oktober 2003 - 08:31 #17
Pop-up suppression vil sige at programmet forhindrer pop-up vinduer i at blive vist.

Jeg havde selv det problem med at den danske udgave af googlebar ikke havde pop-up beskyttelse. Jeg tror simpelthen at det ikke findes i den danske udgave af googlebar.

Så installer den engelske udgave af googlebar, den virker.
Avatar billede arnepedersen Forsker
09. oktober 2003 - 11:43 #18
Ok. Nu har jeg instaleret den på engelsk. Desværre kan jeg ikke engelsk, men jeg kan da vælge udgaven som dansk. Dog er menybjælken nu på engelsk. Skal jeg stille på noget, eller blokerer den automatisk for pop-up reklamerne?
Avatar billede hamlet Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:49 #19
Pop-up blokkering er valgt som standard, så du skal ikke ændre noget.

Der kan være tilfælde hvor du gerne vil se den pop-up der fremkommer når du trykker på et link. For at vise pop-uppen skal du holde "Ctrl" tasten nede samtidig med at du trykker på linket.
Avatar billede hamlet Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:59 #20
til Bojohansen: Har du læst hvad brugerne mener om "den lille fætter"?  :)
Avatar billede arnepedersen Forsker
09. oktober 2003 - 16:21 #21
Det lyder som en fornuftig løsning. hamlet vil du give mig et "svar" så ligger der point.
Avatar billede hamlet Nybegynder
09. oktober 2003 - 21:56 #22
Wee, mine første point!  :)
Avatar billede arnepedersen Forsker
10. oktober 2003 - 09:14 #23
Tillykke med det. Jeg har mine første til gode. Jeg kan se det virker, der er allerede 3 pop-up filer der er "røget i fælden". Kan jeg -hvis jeg har løst til det - se disse?
Avatar billede arnepedersen Forsker
10. oktober 2003 - 09:16 #24
Hovsa! glemte at give point.
Avatar billede hamlet Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:45 #25
Ja, du kan se (automatiske) pop-ups ved at slå pop-up fælden fra midlertidigt. Det gør du ved at klikke på "tælleren". Så fungerer Explorer som den plejer og viser alle pop-ups. Når du så har fået nok af det, slår du bare fælden til igen ved at trykke på tælleren en gang til.
Avatar billede hamlet Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:55 #26
Lige en ting med hensyn til googlebar. Den primære funktion er jo at man lynhurtigt kan lave en søgning på Internettet OG på den aktuelle side.

Der hvor der står "Google" (til venstre) er der et felt hvor man kan skrive søgeord. Mens man skriver dukker ordene op i nogle "bokse" helt til højre. Dem kan man så klikke på (flere gange hvis ordet står mange steder på siden) for at foretage en søgning på den aktulle side.

Dette er meget brugbart hvis der er meget tekst på en side og man skal finde noget bestemt på siden. Explorer har også en søgefunktion indbygget, men jeg synes Googlebars er MEGET bedre/nemmere.  :)
Avatar billede arnepedersen Forsker
10. oktober 2003 - 11:50 #27
Der er ingen steder hvor man kan klikke på en tæller. På min google har jeg  Site popups allowed, og hvis jeg trykker på den hedder den Blocked. Der er ikke nogen tæller jeg kan aktivere ud over den i venstre side ved søgefeltet.
Avatar billede hamlet Nybegynder
10. oktober 2003 - 12:35 #28
Det er det jeg mener. Med "tælleren mener jeg der hvor der, som du selv siger, enten står "Blocked" eller "Site popups allowed". Det er det jeg kalder for "tælleren" :)
Avatar billede arnepedersen Forsker
10. oktober 2003 - 13:09 #29
Ak ja, der kan man se mit hvad mit manglende engelsk betyder.Takker for undervisningen og takker alle for deres vejledninger, og lukker spørgsmålet nu.
Mvh.
Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
10. oktober 2003 - 13:12 #30
Lige en ting til sidst: Kan man resætte blockeren, og kan man senere gå ind og se de blockede pop-ups. Lige nu står der 5 blocked.