Avatar billede smudo Nybegynder
28. september 2003 - 20:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af konto hos www.gratisdns.dk

Jeg har et domæne: www.smudo.dk, hvor jeg bruger www.gratisdns.dk til at "koble" mit domæne med IP'en hvor serveren er på. Problemet er bare at det kun er http://smudo.dk der virker og IKKE http://www.smudo.dk
Jeg har sat begge op, men kan ikke forstå at den ene ikke virker.
Et screenshot af min opsætning kan ses her:
http://smudo.dk/eksperten.gif

Jeg takker på forhånd for hjælpen.
\smudo
Avatar billede fido82 Nybegynder
28. september 2003 - 20:20 #1
smid www.smudo ind i cname som vært, og smudo.dk ind som kanonisk navn
Avatar billede fido82 Nybegynder
28. september 2003 - 20:21 #2
smid www.smudo.dk ind i cname som vært, og smudo.dk ind som kanonisk navn
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
28. september 2003 - 20:22 #3
husk lige.. det kan godt tage op til 2 timer inden det refresher.. og måske det er cached til noget andet på din maskine ...

kør> "ipconfig /flushdns"

og se om det funker
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. september 2003 - 20:22 #4
Det er din udbyder der ikke kan finde ud af det:

[ej@yourdenmark ej]$ telnet www.smudo.dk 80
Trying 62.242.79.107...
Connected to www.smudo.dk.
Escape character is '^]'.
GET / HTTP/1.1
Host: www.smudo.dk

HTTP/1.1 404 Object Not Found
Server: Microsoft-IIS/5.0
Date: Sun, 28 Sep 2003 16:22:02 GMT
Connection: close
Content-Type: text/html
Content-Length: 111

<html><head><title>Site Not Found</title></head>
<body>No web site is configured at this address.</body></html>Connection closed by foreign host.
Avatar billede smudo Nybegynder
30. september 2003 - 00:00 #5
--fido82--
jeg har prøvet at gøre som du sagde, men det virker desværre ikke. Har du andre forslag?
--erikjacobsen--
Hvis det er hos min udbyder fejlen ligger, hvad kan jeg så helt præcist gøre for at løse problemet? Er jeg nødt til at kontakte udbyderen eller er det noget jeg selv kan rette?
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2003 - 23:09 #6
slet alt du har til at stå under cname
opret en arecord der hedder *.smudo.dk
Hvis du webserver kører iis kan du checke at er i host header står www.smudo.dk
Avatar billede smudo Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:27 #7
det prøver jeg lige