Avatar billede quex Nybegynder
29. december 2000 - 19:05 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Er det her skadeligt for min cpu? (Overclocking)

Det er lykkedes mig at overclocke min k6-2 450.
Den kører nu på: (5.5*112) 560 mhz.
Den eneste måde det her har været muligt på, er ved at have sat core voltage op på 2.8. Mens Cpu\'en kun skal have 2,2 - 2,4.
Jeg har en god køler og cpu temperaturen har højest været oppe på 50 grader. Mens den normalt ligger på de 36 grader.
Jeg er bange for at cpu\'en ikke kan tåle så meget strøm.. kan den?

PS: k6-2 skulle ikke værre så o/c venlig. Men det går da fint indtil videre, no crashes.
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. december 2000 - 19:12 #1
Nej, det er ikke skadeligt. Jeg tror ikke du burde give den mere i core, da den kan begynde at tage skade, inden mange volt. Så længe din køler fungerer optimalt kan der intet ske med CPU\'en!

/vh
Simon
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. december 2000 - 19:17 #2
Hvis din maskine begynder at blive ustabil eller crashe ,,,, måske vil den slet ikke starte nogen gange ... ja så ved du det er skadeligt eller så bare behold den som 560 ...

Er der ikke en warning i din BIOS så du kan få den til at advare ved 70 grader feks ?
Avatar billede quex Nybegynder
29. december 2000 - 19:22 #3
jo, jeg kan godt sætte en warning på.. men cpu\'en kommer ikk op på de 70 grader.
ikke med denne køler: \"Global win fop38\"
Avatar billede krusell Nybegynder
29. december 2000 - 20:50 #4
Når du har en så høj vcore, kan der godt ske \"sjove\" ting og sager med cpu\'en, hvis køleren pludselig står af.
Men køre selv med 2.8 på min, så ikke noget jeg bekymrer mig om :-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. december 2000 - 22:02 #5
En CPU er af en eller anden grund ikke overcloaket fra fabrikkens side. JEg er sikker på at fabrikken hellere ville sælge en 1ghz end en 750mhz, men af en eller anden grund lader de være... hvorfor mon?
Avatar billede krusell Nybegynder
29. december 2000 - 22:35 #6
Fordi de er kedelige :-)
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. december 2000 - 22:37 #7
tommyf >< fordi de måske gerne vil sælge stabile CPU\'er ?!?!?
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. december 2000 - 22:39 #8
Kjalle>>> JEg går også ud fra de har en grund. Derfor har jeg ikke overcloaket min :o)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 02:10 #9
tja lad den køre, hvis den er stabil, men sæt din spænding ned til et minimum, men hvor den stadig er stabil!

i øvrigt, hvordan får du 5,5*112 til 560?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
30. december 2000 - 02:17 #10
Tja, 616 siger min regnemaskine.
Avatar billede quex Nybegynder
30. december 2000 - 03:19 #11
Woopti :O)
det var 5 * 112... sorry, bare en mindre fejl.