Avatar billede lindved Nybegynder
28. september 2003 - 18:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Genskabe data fra re-partitioneret disk

Er det muligt at genskabe data fra en disk der er blevet
re- partitioneret samt formateret med NTFS.
Hvilket produkt ?
Avatar billede levithan Nybegynder
28. september 2003 - 18:55 #1
Prøv med dette produkt GETDATABACK kan hentes her.

http://www.runtime.org/gdb.htm

Bemærk at det findes i 2 varianter fat og ntfsm og når du bruger det så tag den fysiske disk og ikke partitionerne når du skal til og scanne.
Avatar billede resten Nybegynder
28. september 2003 - 19:04 #2
Avatar billede ebe Praktikant
28. september 2003 - 19:43 #3
Jeg bruger selv R-studio, indtil nu har jeg fundet alt som ikke er overskrevet i mellemtiden. Det koster godt nok, men pengene har været umagen værd, og jeg bruger den til at redde data for andre. De har en version til fat32, en til ntfs og en til begge systemer. Du kan hente en gratis version, som tillader at se data men ikke at gemme.
Avatar billede ebe Praktikant
28. september 2003 - 19:44 #4
Avatar billede lindved Nybegynder
30. september 2003 - 08:15 #5
Tak for diverse forslag. Det er ikke lykkedes mig at se mine gamle data.
Jeg tog back-up åp en DVD +RW skive inden re-installation, jeg kontrollerede
blot at jeg kunne se mit dokument katalog, jeg forsøgte desvæære ikke
at læse back-up´en ind igen, for at kontrollere den.
Der er her tale mange filer der er vigtige for mig, digital billeder
af fra de sidste 3 år.
Jeg mener at kunne huske at jeg har haft dem kopieret på en anden disk på et tidspunkt, så den leder jeg efter.
Avatar billede ebe Praktikant
30. september 2003 - 08:36 #6
har du scannet disken med r-studio? dine data er garanteret ikke væk.
Avatar billede ebe Praktikant
30. september 2003 - 08:56 #7
ellers kan du sende disken, så vil jeg gerne prøve at kigge på den (uden garanti *s*)
Avatar billede lindved Nybegynder
30. september 2003 - 12:06 #8
Ja, jeg har scannet disken med R-studio demo + getback
Jeg har læst lidt sager her på Eksperten, og det lader til at du ved en del om dette emne, kan du kontaktes på tlf ?
Avatar billede ebe Praktikant
30. september 2003 - 12:12 #9
jeg er skam ganske almindelig amatør, som redder data for mig selv eller andre engang imellem. Det eneste program som virkelig har virket for mig indtil nu er r-studio, det har til gengæld virket rigtig godt. Men jo, du må gerne ringe til mig på 47980208.
Avatar billede ebe Praktikant
30. september 2003 - 12:51 #10
Du siger du har scannet disken, det tager afhængig af størrelsen en 6 - 12 timer. Du har ikke bare kigget på det nye filsystem, vel?
Avatar billede resten Nybegynder
30. september 2003 - 13:50 #11
ebe--> Vil du have de 60 point jeg har fået tildelt ?
Avatar billede ebe Praktikant
30. september 2003 - 13:54 #12
resten>> neeh, det´ skam ok. Hvis vi løser det i telefonen, må jeg alligevel ikke tage imod point (se regel nr..... i eksperten) *s*
Avatar billede resten Nybegynder
30. september 2003 - 13:56 #13
Der er undtagelser i reglen nr.... og for mig går der sku ikke noget fra at du hjælper en over tlf :o)
Avatar billede lindved Nybegynder
30. september 2003 - 16:20 #14
Nej jeg skulle mene at jeg har set nogle andre gamle data, men blot ikke dem jeg mangler.
Avatar billede lindved Nybegynder
01. oktober 2003 - 23:41 #15
Jeg har formateret disken igen.
Kørt en scanning med R-studio demo, puh der er godt mange kataloger
men jeg kan nu se mine filer, kan dog ikke recover dem i demo udgave, da de
fylder mere end 64kb. Jeg har dog prøvet at recover nogle andre filer såsom readme.txt uden problemer. Jeg prøvede også recover et enkelt word dokument, det kunne jeg desværre ikke bruge til noget, andre filer fylder 0 kb ved recover, men i R-studio står at de fylder 55 Kb.
Nu vil jeg se om mit firma, kan undvære R-Studio :-)