Avatar billede runberg Nybegynder
28. september 2003 - 14:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ændring af grafens udseende i MRTG

Hejsa

Nogen der ved hvordan man drejer grafen rundt i MRTG, således at det der er måles som udgående trafik bliver vist som indgående og omvendt.

Som standard er udgående trafik den blå graf, og grøn er indgående. Det er disse to jeg gerne vil have byttet rundt på.
Avatar billede krusenet Nybegynder
28. september 2003 - 15:44 #1
Hvis vi lige tager din cfg fil fra sidste spørgsmål.

Target[xxxx.xxx.xxx.xxx_1]: 1:secure@xxxx.xxx.xxx.xxx:  gammle

Target[xxxx.xxx.xxx.xxx_1]: -1:secure@xxxx.xxx.xxx.xxx:  Vend graf.

sæt minus (-) foran interface i target feltet.
så er dit problem løst..  tager lige en del updates før det træder i kraft, slet evt hele dit html dig, og lad MRTG arbejde forfra.

du kan evt mail mig, med dit ip nummer og com-name så skal jeg da prøve at kører en cfgmaker mod din router.
Thomas
Avatar billede runberg Nybegynder
28. september 2003 - 16:48 #2
Okay ... cool nok, hvis alt der skal til er et minus :o)

Det vil sige, at målingen på det interface der skal vendes om skal se således ud:

### Interface 101 >> Descr: 'RMON:10/100-Port-1' | Name: '' | Ip: '' | Eth: '' ###

Target[xxx.xxx.xxx.xxx_101]: -101:security@xxx.xxx.xxx.xxx:
SetEnv[xxx.xxx.xxx.xxx_101]: MRTG_INT_IP="" MRTG_INT_DESCR="RMON:10/100-Port-1"
MaxBytes[xxx.xxx.xxx.xxx_101]: 12500000
Title[xxx.xxx.xxx.xxx_101]: Traffic Analysis for port 01 -- Zyxel 650R - CC ADSL
PageTop[xxx.xxx.xxx.xxx_101]: <H1>Traffic Analysis for 101 -- Zyxel 650R - CC ADSL</H1>
<TABLE>
  <TR><TD>System:</TD>    <TD>Switch 3000 10/100  in 3Com</TD></TR>
  <TR><TD>Maintainer:</TD> <TD>3Com SuperStack II 3000 Switch</TD></TR>
  <TR><TD>Description:</TD><TD>RMON:10/100-Port-1  </TD></TR>
  <TR><TD>ifType:</TD>    <TD>ethernetCsmacd (6)</TD></TR>
  <TR><TD>Max Speed:</TD>  <TD>12.5 MBytes/s</TD></TR>
</TABLE>
Avatar billede runberg Nybegynder
28. september 2003 - 16:48 #3
Har prøvet at ændre det i cfg-filen, slettet mine gamle stats, og afventer så ..
Avatar billede runberg Nybegynder
28. september 2003 - 17:13 #4
Hvaa ... nu virker det som om du har pænt meget styr på MRTG (hvis det altså virker), så hvis du har nogle trix i baghånden, så er de mere en velkomne!! Du skal så tilgengæld få pointene fra begge mine spørgsmål!!

Ekstra features kunne være ændring af farverne eller andre små ting, som kan få mine grafer til at skille sig ud fra mængden!
Avatar billede krusenet Nybegynder
28. september 2003 - 19:23 #5
Et godt sted at begynde er nok
http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/reference.html
men ja har rodet en del med det  :)
Men du kan jo bare spørge løs.  ang. farver er det beskrevet i linkét.
Avatar billede runberg Nybegynder
28. september 2003 - 19:46 #6
Jamen det er jo smukt!! :o)

Graferne er blevet vendt, og du har smidt mig et link, hvor der står præcis hvordan jeg kan "lege" lidt med udseendet. Du får mange tak, og en masse point, hvis du smider et svar!
Avatar billede runberg Nybegynder
28. september 2003 - 19:47 #7
PS:

Skulle det have interesse, vil restultet fra i morgen (når DNS'en er klar) kunne ses på: http://mrtg.runberg.dk ..
Avatar billede runberg Nybegynder
28. september 2003 - 20:02 #8
Lige en sidste ting ....

Nu sidder jeg jo og leget lidt med diverse option / ekstra features, men vil ikke miste mine data. Vil html'en selv opdate sig på et tidspunkt ud fra den nye mrtg.cfg, eller er jeg nød til at slette den gamle data, og dermed nulstille mine grafer hver gang jeg laver en ændring??
Avatar billede krusenet Nybegynder
29. september 2003 - 14:41 #9
Du behøver ikke slette dit html dir, men det tager mange updates før den træder i kraft, kør evt.  perl mrtg cfgfil.cfg 20 gange i rap, det vil ikke ændre dine data, men tilføje dine options, da mrtg kun kan ligge data i grafen med 5 minz interval (så vidt jeg husker)
Avatar billede geshelg Nybegynder
02. oktober 2003 - 10:15 #10
Jeg har anvendt MRTG til logging af den samlede trafik ud og ind på vor firewall.
Ville "ønske" jeg kunne måle på den enkelte maskin på vort LAN, trafik ud ind IP dest. Kan dette lade sig gøre med MRTG
Server WinNT, Maskiner Win XP og Win nt og Win 2000
Mvh
R
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
06. oktober 2003 - 09:20 #11
ja, det kan det, du skal bare sørge for at installere en protokol på dit netværkskort lokalt, mener den hedder noget med netværksovervågning eller noget.  (SNMP)  kan findes på cdén.. og så skal du bare ha sat en maskine op til at lave noget output via mrtg på alle dine lokale ip´er..
Avatar billede runberg Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:25 #12
Krusenet>> Smider du ikke et svar, så jeg kan give dig points??
Avatar billede runberg Nybegynder
19. juli 2004 - 22:23 #13
Intet svar .. ingen point. Hiv fat i mig Krusenet, hvis du vil have dine point.