Avatar billede darkphazer Nybegynder
29. december 2000 - 17:31 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvilken adresse....

HejZa.

Kan det lade sig gøre på en eller anden måde at få sit asp dokument til at spytte ud, hvilken URL den besøgende indtastede for at komme til siden ?

- DarkPhaZer
Avatar billede cin Nybegynder
29. december 2000 - 17:38 #1
Hvad tænker du på? at du har flere addresser til din side eller hvilken side han kom fra?
Avatar billede darkphazer Nybegynder
29. december 2000 - 17:41 #2
Altså, f.eks. hvis nu brugeren indtastede http://www.domain1.dk så skal der stå noget i denne stil: \"Du indtastede http://www.domain1.dk for at komme til denne side\"

Og hvis han så indtaster http://www.domain2.dk skal der stå: \"Du indtastede http://www.domain2.dk for at komme til denne side\"

Så ja man kan godt sige at der er flere adresser til samme side.

- DarkPhazer
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
29. december 2000 - 17:49 #3
<%Response.Write(Request.ServerVariables(\"LOCAL_ADDR\"))%>

Det giver hvad der står i adresse feltet.
Avatar billede darkphazer Nybegynder
29. december 2000 - 18:33 #4
<%Response.Write(Request.ServerVariables(\"LOCAL_ADDR\"))%> giver jo bare et IP-nummer.

- DarkPhaZer
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
29. december 2000 - 18:36 #5
argh script_name må det jo så være....
Avatar billede darkphazer Nybegynder
29. december 2000 - 18:43 #6
Det giver bare /filnavn.asp

- DarkPhaZer
Avatar billede netsrac Praktikant
29. december 2000 - 19:12 #7
request.servervariables(\"SERVER_NAME\") hedder den :-)
Avatar billede netsrac Praktikant
29. december 2000 - 19:18 #8
Heeey hvad ?
Avatar billede netsrac Praktikant
29. december 2000 - 19:20 #9
<%
response.write request.servervariables(\"server_name\") & request.servervariables(\"script_name\")
%>
Avatar billede darkphazer Nybegynder
29. december 2000 - 20:02 #10
Den giver et IP-nummer

- DarkPhaZer
Avatar billede netsrac Praktikant
29. december 2000 - 20:04 #11
Hvad, er du sikker på du har de domains tilknyttet din server, for når jeg bruger det får jeg for eks.
cnh.dk
wservice.dk

osv.
Avatar billede darkphazer Nybegynder
29. december 2000 - 20:07 #12
Hmmm, ja det skulle de være.

- DarkPhaZer
Avatar billede netsrac Praktikant
29. december 2000 - 20:11 #13
Den ip du får, hvad sker der hvis du smækker den op i adresse linjen ?
Avatar billede darkphazer Nybegynder
29. december 2000 - 20:12 #14
Så kommer jeg til siden, men det jeg skal bruge er jo det der står i adresse linien og ikke de det domæne der er tilknyttet serveren.

- DarkPhaZer
Avatar billede netsrac Praktikant
29. december 2000 - 20:14 #15
Jamen normalt kan man jo bruge server_name, den bruger jeg jo.
Avatar billede darkphazer Nybegynder
02. januar 2001 - 10:19 #16
Så lukker vi da bare spørgsmålet.

- DarkPhaZer