Avatar billede nexoz Nybegynder
28. september 2003 - 04:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Switch og Hub og den vælger hubben

Jeg har 2 computere, som begge har 2 netværkskort i. De er henholdsvis forbundet over en HUB og en Switch. Når jeg udveksler filer imellem computerne vælger de at bruge forbindelsen igennem hubben istedet for switchen. Da hubben kun kører 10mbit og switchen er en 100 mbit ville det gå lidt stærkere hvis de nu kørte igennem switchen istedet. Begge computere kører windows XP.
Er det nogen måde man kan tvinge dem til at kører over switchen istedet med windows filesharing?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
28. september 2003 - 04:07 #1
det afhænger helt af hvordan du har sat dem til hubben og switchen .. lav en cute lille tegning over dit netvær, maskinerne og kablerne ... så ser vi :)
Avatar billede grinderslev Praktikant
28. september 2003 - 04:36 #2
med dos kommandoen ROUTE kan du tvinge den til at bruge et bestemt netkort.
Avatar billede nexoz Nybegynder
29. september 2003 - 00:59 #3
Jeg kunne jo også bare disable Netbios på de 2 netkort der er forbundet til Hubben og dermed kun give windows mulighed for at lave filesharing gennem de 2 andre netkort der er forbundet med switchen :)