Avatar billede surfersinfo Nybegynder
29. december 2000 - 16:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Æ,Ø,Å

Hejsa.
Jeg har et site http://www.surfersinfo.dk som ligger på en machintosh computer. Ulempen er at jeg skal ændre æ, ø, å og Æ,Ø,Å til koder ( ex. æ )hver gang jeg bruger disse i teksten!
Har Frontpage en funktion som automatisk ændrer æ,ø,å til de rigtige koder?

Avatar billede felixweb Nybegynder
29. december 2000 - 16:56 #1
Hejsa

Har du prøvet at klikke på hjælp og søge på autokorrektur? Ved ikke om Frontpage har denne funktion, ligesom f.eks. Word?

Rune
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
29. december 2000 - 19:48 #2
Ja! Intet virker.
Avatar billede cskaade Nybegynder
30. december 2000 - 17:16 #3
FrontPage plager selv at lave dem om i selve koden det gør den i Windows udgaven så hvorfor skulle den ikke i mac udgaven.

Så skriv den tekst du vil i ’Normal’ vinduet og gem det så prøve så at kikke i koden så skulle æøå gerne stå som koder.
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
30. december 2000 - 20:59 #4
Øhhh.
Jeg tror ikke at du har fanget det hele cskaade.
...
Prøv lige at læse det hele en gang til
Avatar billede cskaade Nybegynder
30. december 2000 - 21:22 #5
Nej for jeg kan ikke se hvorfor du vil FrontPage til noget den gerne skulle gør af sig selv.

Hvis denne ikke gør det ja så er jeg blank for det skal den.
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
31. december 2000 - 10:55 #6
I min udgave af Frontpage 2000 til en pc\'er laver den ikke de nævnte bogstaver om til koder!

Problemet er så at den hjemmeside som jeg arbejder på ligger på en Mac server, som åbenbart ikke kan tolke disse bogstaver!

Istedet skriver den kun \"?\" hver gang!

Avatar billede cskaade Nybegynder
31. december 2000 - 13:56 #7
Det lyder mærkeligt for det skulle den gerne gøre.
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
01. januar 2001 - 23:24 #8
Ja egentlig!
Det er faktisk lidt \"besværligt\" at skulle konvertere alle bogstaver hver gang man uploader.