Avatar billede dux Nybegynder
28. september 2003 - 02:06 Der er 49 kommentarer og
2 løsninger

pc fryser, nu også med 98se! ecs bundkort

Ja nu har jeg så prøvet ALT med windows xp, og det kunne slet ikke virke, så måtte jeg jo lige prøve at installere windows 98se, og det kørte sådan set også som en drøm, lige indtil jeg var færdig med at installere drivere og opdatere windows, så ville jeg jo lige defragmentere hard-disken, men så frøs den sku dér, første gang! ufatteligt bittert...

nå, så havde jeg jo set et sted, at der var noget med logitech produkter der skulle kunne give problemer, så jeg koblede min dejlige 400kr´s mouseman fra, og satte den billige til, der fulgte med til pc´en, og SÅ kørte den, TROEDE jeg, nu er den så begyndt at fryse en del, når jeg kører "winamp 2", og der opdagede jeg så at den kommer med en skratte-lyd lige når det sker! håber det er noget der får en lille "bell" til at ringe! *suk*

(nu har jeg taget siderne af kabinettet, så den kan få noget luft, der er nemlig kun blæser på cpu´en og strømmmen, så må jeg jo se om det hjælper i længden, for så ved jeg da hvad der er galt!)

har også sendt en mail til ecs, håber de kan give noget feedback...

hjææææææææææææææææææææææææææææælp!
Avatar billede grinderslev Praktikant
28. september 2003 - 02:24 #1
Hvis ellers dine køleripper ikke er møjet helt til, og din blæser kører, så syntes jeg at du skal prøve at virus scanne den, just in case...
Avatar billede dux Nybegynder
28. september 2003 - 02:27 #2
grinderslev>>> det er en sprit-ny pc, så det skulle være i orden.
har kørt spy-bot, og kører konstant PC-Cillin der overvåger systemet, og har opdateret, og søgt efter virus, men alt er ok.
Avatar billede grinderslev Praktikant
28. september 2003 - 02:31 #3
lyder lidt spooky
Avatar billede dux Nybegynder
28. september 2003 - 02:34 #4
ja, det tør svagt antydes! har da oz planer om at jeg skal ha et andet bundkort, engang når jeg får råd, så må det fandme da virke!?
Avatar billede dux Nybegynder
28. september 2003 - 02:45 #5
også rimeligt spookey at den skulle crashe under winamp, når det kun tager 1% af system-ressourcerne!!! så skulle man jo næsten tro det var det onboard lydkort (som jeg helst ville ha været foruden, da jeg har tænkt mig at lave et lydstudie med tiden) der lavede noget det ikke skal...
Avatar billede dux Nybegynder
28. september 2003 - 02:47 #6
hold kæft der er blevet fod-koldt her, efter jeg har taget siderne af kabinettet!!! nu er temperaturen ihvertfald ikke for høj!...
Avatar billede ird Praktikant
28. september 2003 - 08:14 #7
hvis den er så ny hvorfor så ikke lade garantien ordne problemet???

Ang. Stuff fra logotech:

Har kun udstyr fra dem, men bruger ikke deres drivers. De er ikke heldige med at få lavet nogle der virker efter min erfaring! Jeg lader selv win finde de drivers det skal bruge, da Logitech får mit system til at crashe!

Et råd til dig ville være at formatere skidtet igen. Derefter starte stille og roligt med at installere EN ting af gangen. På den måde finder du udaf hvor
det går galt!

Test evt for varme med Aida32 eller via bios

Test dine RAM med http://www.memtest86.com/ og se om der fremkomemr fejl!

Men igen, er den så ny så lad for guds skyld være med at pille ved skidtet selv da garantien ellers falder bort! Ned med den og forklar dem problemet.

Godmorgen foresten :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
28. september 2003 - 13:26 #8
Du skal teste al dit hardware. Det kunne være harddisk eller ram. Hvad heddder din harddisk?
Du kan lige starte med at teste med dft indtil du har svaret:
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT
Avatar billede dux Nybegynder
28. september 2003 - 15:08 #9
ird>>> har jeg desværre droppet, forhandleren er totalt hjerne-død,
han svarer ikke på noget om at bytte eller få pengene tilbage!
det eneste han vil, er reparere, eller sælge xp til 795kr til mig.
Avatar billede dux Nybegynder
28. september 2003 - 15:10 #10
dannyboyd>>> ja ku oz godt tænke mig at få testet resten!
Avatar billede ird Praktikant
28. september 2003 - 18:34 #11
Det skal du da kræve han gør!

Det er i din fulde ret
Avatar billede serverservice Praktikant
29. september 2003 - 16:47 #12
Hvad er det for en harddisk?- husk lige at svare på spm.
Avatar billede dux Nybegynder
29. september 2003 - 18:26 #13
dannyboyd>>> en maxtor 40gb... har brugt testen, og der er ingen problemer der...
Avatar billede dux Nybegynder
29. september 2003 - 18:28 #14
til gængæld fik jeg en pop-up på nettet, der ville sælge mig "mem-turbo"... does you´re system crash all the time? tror jeg vist nok det gør!, og det er egrntlig et rimeligt interessant program, for nu kan jeg da se at der ikke skal så meget til før man kører på fælgene, med en 256mb ram-klods!!!
Avatar billede dux Nybegynder
29. september 2003 - 18:37 #15
har oz haft installeret et andet program, der testede systemet, og der stod noget om at processoren max kunne køre 1500mhz! men faktisk kører 2500mhz! OG DET FORKLARER JO EN DEL!, hvis det passer!

så kan det være mit bundkort er brændt af (ifølge manualen, fraråder de at man overclocker)... genialt...

der er godt nok et sted inde i bios man kan stille på det,hvor der figurerer en indstilling i manualen "cpu clock ratio (0x)" men den er ikke inde i MIN bios, men der en der hedder "CPU Host/SDRAM/PCI Clock (default)... ku være man sku rode med den???
Avatar billede dux Nybegynder
30. september 2003 - 12:42 #16
Nej det skulle man så ikke!, så gik den sku i sort, så jeg måtte reset´e bios´en, og det ku min harddisk ikke lide, så jeg har lige installeret 98se igen igen... men har da opdaget at det var en gammel bios jeg havde fået fat i, så jeg har kørt den nye ind nu, sejt nok hvis det hjælper...
Avatar billede dux Nybegynder
30. september 2003 - 12:49 #17
det gjorde det så ikke, 10 sekunder efter jeg skrev det, frøs den da jeg minimerede kazaa, det er så 2 gang det sker lige nøjagtig dér, det kan den åbenbart ikke klare??? mystisk...
Avatar billede ird Praktikant
30. september 2003 - 16:28 #18
Prøv lige at fjerne det skidt kazaa er!

Hjælper det ikke tror jeg bundkortet har et problem
Avatar billede dux Nybegynder
30. september 2003 - 16:39 #19
ird>>> arhh men kazaa er altså noget der virker! mit liv er for kort til e-mule :-)

har måske en lille fornemmelse af at det er den no-name ram-klods der er skyld i det, der har indtil videre ikke været nogen problemer mens mem-turbo har været installeret, eller oz har jeg bare for lidt ram?
Avatar billede serverservice Praktikant
30. september 2003 - 17:04 #20
Du skal teste din hd med powermax når det er en maxtor
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm
Hvad siger den nu?
Avatar billede ird Praktikant
30. september 2003 - 17:06 #21
http://www.memtest86.com/

http://www.webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=130

Programmer til test af RAM

Hvorfor ikke prøve at sætte nye RAM i
Avatar billede ird Praktikant
30. september 2003 - 17:08 #22
BTW kazaa er vel også kun noget folk bruger til at hente ulovligheder :-)
Avatar billede dux Nybegynder
30. september 2003 - 18:48 #23
ird>>> tror du jeg kan trylle ram frem??? :-) har spankuleret på at købe en kingston klods og sætte den i istedet... men øhh, den står til 398;kr... og et godt bundkort koster 2000;kr... så jeg vil næsten hellere spare sammen.

hvis nu jeg havde VIDST at det var dér den var gal, var det jo noget andet... har kørt den ram test, og der er intet galt, ifølge den, men hvad ved DEN om DET?... :-)

derfor holder den ikke rigtig, man kan køre den ene test efter den anden, og alt er i orden, og alligevel fryser lortet! :-(
Avatar billede ird Praktikant
30. september 2003 - 19:19 #24
Et godt bundkort koster ikke 2000 :-)

Fåes et suverænt kort til lige under 1000kr. Har du overvejet formatering *GG*
Avatar billede dux Nybegynder
30. september 2003 - 21:20 #26
ER TILBAGE EFTER ENDNU EN FORMATERING!, ja hvorfor ikke formatere hver dag? hold kæft hvor er jeg ved at være træt af det lort!
Avatar billede ird Praktikant
30. september 2003 - 21:21 #27
*LOL*
Avatar billede dux Nybegynder
30. september 2003 - 21:21 #28
dannyboyd>>> så har jeg testet med DET program også, skal vi ikke bare blive enige om at der ikke er noget galt med min 1 mnd. gamle maxtor harddisk?
Avatar billede ird Praktikant
30. september 2003 - 21:24 #29
Du har vel ikke tilfældigt et andet mobo du kan teste med!??

Gider ikke lige læse tråden gennem, så ved ikke om jeg har været inde på dette tidligere! :-)

Prøv når du har formateret at installere et program af gange og så teste det lidt inden du installere det næste. På den måde kan du finde udaf hvornår det går galt. Men husk altid at efter en formatering eller repair at hente alle updates til OS igen
Avatar billede dux Nybegynder
30. september 2003 - 21:27 #30
ird>>> hvad er du for en fattig-bums? :) SOCKET A??? Skulle da helst ku bruge min 1500mhz eller hvor meget den nu er (bliver oz mere og mere sikker på han har overclocket den, den nar, forklarer hvorfor han havde en 2000,2100,2200,2300,2400,2500,2600,2700mhz, burde ha´ fattet mistanke)

men det er altså socket 478 PENTIUM 4 style... johh det er godt at være på bistand :-) eller... det er det jo så ikke ;-(
Avatar billede dux Nybegynder
30. september 2003 - 21:28 #31
ird>>> gider ikke, sidste gang installerede jeg NETOP KUN windows update, og der frøs den under en defragmentering!
Avatar billede ird Praktikant
30. september 2003 - 21:37 #32
*LOL* herligt humør du smider for dagen!

Har simpelthen ikke flere forslag hvilket irritere mig. for som jeg siger "findes svaret derude" *GG*
Avatar billede ird Praktikant
30. september 2003 - 21:37 #33
Jeg hælder virkelig til dine RAM eller bundkort, men det siger du jo er ok
Avatar billede dux Nybegynder
01. oktober 2003 - 13:16 #34
ird>>> tjahh, eftersom jeg ikke har gjort andet end at sætte min brænder i, siden jeg fik den, så er der jo kun bundkortet og ram-klodsen tilbage der kan være problemet...
og det er jo ram´en der er billigst at skifte ud, men føler det er lidt ømt at købe en 333 ram-klods, hvis jeg alligevel skal ha et bundkort der kan ta 400... under alle omstændigheder bliver det først i næste månede :-(
Avatar billede dux Nybegynder
01. oktober 2003 - 13:19 #35
der står (Genuineintel) x86 family 15 model 2 stepping 9 , i system.
siger det nogen noget??? kan jeg på nogen måde teste/få at vide hvad det er for en processor? (uden at sku ha køleren af)
Avatar billede dux Nybegynder
01. oktober 2003 - 13:20 #36
man skulle næsten tro jeg er den eneste i hele danmark der har en computer der fryser...
Avatar billede ird Praktikant
01. oktober 2003 - 16:13 #37
ja det kan du med aida :-)
Avatar billede ird Praktikant
01. oktober 2003 - 16:13 #38
Avatar billede ird Praktikant
01. oktober 2003 - 16:13 #39
Er du nok ikke nej, men det kan jo skyldes alt! Alt fra PSU, RAM, bundkort, you name it
Avatar billede t_s_p Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:40 #40
Det skulle vel ikke være et ECS k7s5a du har?
Avatar billede serverservice Praktikant
01. oktober 2003 - 19:44 #41
Du bliver nødt til at teste dit hardware systematisk og derefter give feedback. Kan du evt. teste bundkort i anden pc eller cpuén eller prøv dog med noget andet ram, hvis du har noget liggende
Avatar billede dux Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:15 #42
t s p>> næ, det er et L4S5MG3...
Avatar billede dux Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:17 #43
dannyboyd>>> nej har ingen mulighed for at skifte noget ud, da der ikke er noget fra min gamle ibm aptiva 133mhz der passer i !
Avatar billede ird Praktikant
09. oktober 2003 - 09:30 #44
bliver her afsluttet eller ?
Avatar billede ird Praktikant
13. oktober 2003 - 08:52 #45
mon ikke her snart kommer lidt feedback omkring problemet eller evt en afslutning!!
Avatar billede dux Nybegynder
17. oktober 2003 - 01:49 #46
ird>>> tror ikke længere på at problemet kan løses herinde, jeg må nok bare se i ørene jeg har en defekt computer, og så prøve at købe en ram-klods, i næste månede...
Avatar billede ird Praktikant
17. oktober 2003 - 08:06 #47
Så lukker du vel her min ven :-)

Men løse det må vi da kunne! Det er jo selvfølgelig også svært at løse alle problemer herinde. Ville være nemmere hvis man sad med pc'en foran sig
Avatar billede dux Nybegynder
20. oktober 2003 - 06:42 #48
ird>>> netop!

Tror jeg har løst problemet selv!, ved at skrue hastigheden på ram´en op til "ultra", hvor jeg ellers havde den på "normal" eller "safe" da jeg troede det var en god ting, men som der står på SIDE ET! i manualen til bundkortet: it offers bandwitdth up to bla,bla,bla IN ORDER TO SUSTAIN THE BANDWIDTH DEMAND FROM HOST PROCESSOR, as well as the multi I/O masters and AGP masters.(!!!)

men under alle omstændigheder skal jeg nok ha skiftet de no-name ram ud med kingston...

nå men i må vel hellere ha nogen point for indsatsen...
Avatar billede dux Nybegynder
26. oktober 2003 - 22:59 #49
Nå det var så heller ikke lykken, nu er der kun kingston og en blæser der kan redde situationen...
Avatar billede dux Nybegynder
30. oktober 2003 - 06:33 #50
...OG måske en strømforsyning, da jeg synes værdierne ser LIDT mistænkelige ud, i diverse tests...
Avatar billede dux Nybegynder
09. februar 2004 - 05:59 #51
et lille råd: sørg lige for at jeres bundkort understøtter jeres processor