Avatar billede solrac Nybegynder
27. september 2003 - 23:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken processor?

Hvilken processer skal gå efter, hvis man vil købe en notebook, og ikke mindst hvilke skal man holde sig fra?
Det samme med mærker er der nogen der er bedre ind andre, og nogen man skal holde sig fra?

Håber jeg kan trække lidt på alt den erfaring der er her, så jeg ikke køber katten i sækken.
Hilsen Kim
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
28. september 2003 - 00:47 #1
Kig lidt på www.edbpriser.dk Der er også anmeldelser af div ting. :-)
Avatar billede tobias28 Praktikant
28. september 2003 - 01:26 #2
Hejsa!

Det kommer lidt an på hvad du vil have! Vil du gerne have en computer til skolebrug, kan du købe den Acer som fona har på tilbud til 6999 kroner...det er en udmærket pc....men vil du spille krævende spil på den, skal du nok vælge noget andet. Der er 3 slags du skal holde for øje

Alm.
Mobile
Mobil centrino

Forskellen på disse er støjniveau, vægt og batterilevetid! En almindelig vil bruge mest strøm og jeg tror ikke man ville kunne se en hel dvd-film på den med et fuldt opladet batteri. Desuden larmer og vejer den mest (batterilevetid v. skolebrug = ca. 2 timer). En mobile er mellemtingen til en fornuftig pris. Mere kompakt, og med længere levetid på batteriet (ca. 3 timer ved skolebrug). En Mobile centrino er "the top" lige nu, med en batterilevetid på omkring 4-4,5 time og den er super kompakt.......MEN - Man betaler virkelig også for det. Mange centrino-modeller koster 13000-15000 kroner....

Mit råd er, at hvis du gerne vil have en computer, der kan vise en hel dvd-fil på batteriet, men samtidig ikke vil give flere tusinde bare for at få det nyeste af det nyeste, er en mobile processor, det bedste valg. Jeg har selv lige købt en AMD mobile 2200+ og den kører bare kanon....ingen problemer med noget som helst og jeg gav kun 8499 MED Windows XP og Norton Antivirus 2003.

Skriv hvis du vil vide mere!

Håber du kan bruge det

Mvh. Tobias
Avatar billede tobias28 Praktikant
28. september 2003 - 14:46 #3
Tak for point!

Kunne du bruge det?
Avatar billede solrac Nybegynder
28. september 2003 - 16:07 #4
Ja, det var lige noget i den stil jeg søgte.
Tak for hjælpen. Kim