Avatar billede aanonymoss Nybegynder
27. september 2003 - 22:20 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

joblisten lukker ned igen af sig selv

hej...

nå jeg vil ind i joblisten... så kommer skærmen frem men den lukker ned igen, med det samme

hva er der galt?
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. september 2003 - 22:21 #1
Her står der..

Velkommen til Joblisten
Siden er under opbygning
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. september 2003 - 22:22 #2
*Det var flovt.. jeg så slet ikke at jeg var kommet ind i WinXP kategorien*  Sorry min kommentar :)
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
27. september 2003 - 22:23 #3
hm... hva er der galt?
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. september 2003 - 22:24 #4
I HTML koden står der bl.a.

<!--META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0.1; URL=Sites/Main/Frame1X.asp"-->

Dvs. efter 0.1 sek forsøges at redirecte til Sites/Main/Frame1X.asp ... der ikk eksisterer. Min IE 6 SP1 redirecter ikke, men måske din browser gør det, så du forlader den blå side og kommer til en "404 fejlside".

JP
Avatar billede fromsej Praktikant
27. september 2003 - 22:24 #5
*G*
Hvad går der galt her?
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
27. september 2003 - 22:25 #6
hmmm hva er det lige i taler om
Avatar billede fromsej Praktikant
27. september 2003 - 22:28 #7
jpvj>>De point skulle du vist ikke have haft.*S*
aanonymoss>>Der er kukket et eller andet, men tilbage til dit problem, jeg tror jeg kender løsningen.
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
28. september 2003 - 10:05 #8
hmmm.... jeg ka ikke så godt finde af det program.....

hva ska jeg sir du
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
28. september 2003 - 10:07 #9
jeg ka ikke se det hijackthis nogen steder....
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
28. september 2003 - 10:13 #10
Logfile of HijackThis v1.97.2
Scan saved at 10:13:11, on 28-09-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\WINDOWS\system32\puf.exe
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\soundman.exe
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Creative\TaskBar\CTLTray.exe
C:\Programmer\Pulse\Pulse.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Microsoft Firewall Client\ISATRAY.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\SymProxySvc.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISSERV.EXE
C:\WINDOWS\System32\mqsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\mqtgsvc.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ATRACK.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\mIRC\mirc.exe
C:\Programmer\FlashFXP\FlashFXP.exe
C:\Programmer\ICQ\Icq.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\WinRAR\WinRAR.exe
C:\DOCUME~1\HR6512~1.GED\LOKALE~1\Temp\Rar$EX00.543\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://ie.search.msn.com/{SUB_RFC1766}/srchasst/srchasst.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = PROXY:8080
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = <local>
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.dr.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = iexplore
F0 - system.ini: Shell=explorer.exe puf.exe
F2 - REG:system.ini: Shell=explorer.exe puf.exe
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx (file missing)
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] soundman.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AsioReg] REGSVR32.EXE /S CTASIO.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [System Configuration] puf.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [TaskTray] C:\Programmer\Creative\TaskBar\CTLTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Pulse] C:\Programmer\Pulse\Pulse.exe -splash
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Ad-aware] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-aware.exe" "+b1"
O4 - HKCU\..\RunOnce: [System Configuration] puf.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [ICQ] C:\Programmer\ICQ\Icq.exe -trayboot
O4 - Global Startup: Firewall Client Connectivity Monitor.LNK = C:\Programmer\Microsoft Firewall Client\ISATRAY.EXE
O8 - Extra context menu item: &NeoTrace It! - C:\PROGRA~1\NEOTRA~1\NTXcontext.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: ICQ Pro (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {4BEE3896-4820-48D1-85EA-5A9A9ECD3D95} (OPUCatalog Class) - http://office.microsoft.com/productupdates/content/opuc/opuc.cab
O16 - DPF: {597C45C2-2D39-11D5-8D53-0050048383FE} (OPUCatalog Class) - http://office.microsoft.com/productupdates/content/opuc.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {90C9629E-CD32-11D3-BBFB-00105A1F0D68} (InstallShield International Setup Player) - http://www.installengine.com/engine/isetup.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37867.9065046296
O16 - DPF: {B942A249-D1E7-4C11-98AE-FCB76B08747F} (RealArcadeRdxIE Class) - http://games-dl.real.com/gameconsole/Bundler/CAB/RealArcadeRdxIE.cab
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/SSC/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab
O16 - DPF: {FA13A9FA-CA9B-11D2-9780-00104B242EA3} (WildTangent Control) - http://install.wildtangent.com/bgn/partners/shockwave/bounce/install.cab
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
28. september 2003 - 10:13 #11
det sir den
Avatar billede fromsej Praktikant
28. september 2003 - 11:30 #12
Kigger på den.*S*
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
28. september 2003 - 11:33 #13
oki
venter spændt
Avatar billede fromsej Praktikant
28. september 2003 - 12:16 #14
Læs det her grundigt igennem, tjek især det jeg spørger om lidt længere nede, hvis du bliver i tvivl så spørg igen.
Jeg er 99% sikker på at Puf.exe er noget snavs, men vil gerne vide det hvis du ved hvad det er.

Det første du skal er at deaktivere systemgendannelse: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle
Kør så Hijackthis igen, scan og sæt flueben i de linier jeg har listet nedenunder, luk alle vinduer undtaget Hijackthis og klik på fix checked.
Genstart i fejlsikret og slet det/de programmer jeg har skrevet.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = iexplore
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O16 - DPF: {90C9629E-CD32-11D3-BBFB-00105A1F0D68} (InstallShield International Setup Player) - http://www.installengine.com/engine/isetup.cab
O16 - DPF: {FA13A9FA-CA9B-11D2-9780-00104B242EA3} (WildTangent Control) - http://install.wildtangent.com/bgn/partners/shockwave/bounce/install.cab
--------------------------------------------------------------------------------------------
Puf.exe er det noget du selv har installeret?
ellers skal disse linier med når du fixer.
F0 - system.ini: Shell=explorer.exe puf.exe
F2 - REG:system.ini: Shell=explorer.exe puf.exe
O4 - HKLM\..\Run: [System Configuration] puf.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [System Configuration] puf.exe
C:\WINDOWS\system32\puf.exe  slet puf.exe i fejlsikker, hvis du ikke kender den.
------------------------------------------------------------------------------------------------
I fejlsikret, klik Start=>Søg skriv UpdReg.EXE
Hvis den er der, slet den.
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
28. september 2003 - 12:28 #15
hm... den der puf.exe

ka jeg se hva den er til et sted
Avatar billede fromsej Praktikant
28. september 2003 - 12:42 #16
Jeg har ledt på nettet, og kan ikke rigtig komme på sporet af den, men hvis du ikke aner hvad den er til, så væk med den.
http://mathlab.alasu.edu/~tkholland/software/Cygwin/extra/puf/puf.rtf
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
28. september 2003 - 14:04 #17
UpdReg.EXE

hva gør den
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
28. september 2003 - 14:10 #18
hm... det hjælp ikke hva gør jeg så
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. september 2003 - 15:12 #19
Hvis du kører xp pro kan prøve det her: Start/Run/gpedit.msc. User Configuration/Administrative Templates/System/Crtl+Alt+Del Options. In the right pane double click Remove Task Manager and enable it.
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
28. september 2003 - 19:18 #20
hm hvor ser du den der ctrl alt del. opsætning?
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
28. september 2003 - 19:19 #21
det hjælp ikke hva gør jeg så?
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. september 2003 - 20:42 #22
Nu ved jeg ikke hvor meget du har scannet for, men prøv det her:
Task Manager only opens for a few seconds, then closes:
This behavior can be caused by a virus. One of three:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.spybot.worm.html
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.klez.gen@mm.html
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.yaha.e@mm.html
Avatar billede krilhelten Nybegynder
28. september 2003 - 20:51 #23
hehe aner det ikke, men jeg bruger "spy sweeper"
det fungerer great!
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
28. september 2003 - 20:53 #24
send link
Avatar billede krilhelten Nybegynder
28. september 2003 - 20:54 #25
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
28. september 2003 - 20:58 #26
takker

de andre ting der virker ikke

jeg ka heller ikke komme i regedit der gør den det samme
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
28. september 2003 - 21:05 #27
de virker ikke hva så
Avatar billede krilhelten Nybegynder
28. september 2003 - 21:07 #28
det virker fint her
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
28. september 2003 - 21:08 #29
hm...ja men det der program ka jeg ikke hente men de tre links der
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
28. september 2003 - 21:24 #30
hva gør jeg forkert...
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
28. september 2003 - 21:27 #31
den finder alstå dem ikke hva fanden sker der så
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
28. september 2003 - 22:46 #32
hm det virker ikke ngoet af det hva gør jeg så?
Avatar billede magictouch Nybegynder
29. september 2003 - 07:35 #33
ebe >skal vi prøve at starte fra min kommentar-28/09-2003 20:42:20-og du så fortæller hvad du har gjort.
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
29. september 2003 - 16:12 #34
har gjort som du sa
Avatar billede magictouch Nybegynder
29. september 2003 - 17:38 #35
Ja okay,så skriv i kør boksen: sfc /scannow så vil den scanne og reparere dine systemfiler, win cd skal være i drevet. Der skal være mellemrum imellem sfc og /
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
30. september 2003 - 06:53 #36
hm... nu har jeg det problem at jeg ikke ka finde scandisk
Avatar billede magictouch Nybegynder
30. september 2003 - 07:21 #37
Forståes- i XP hedder det- chkdsk, og hvis du skriver: chkdsk /f  vil den reparere beskadigede sektorer
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. oktober 2003 - 13:43 #38
Hey alle,

Har været væk et stykke tid. Hvis jeg har fået points uretmæssigt ryger de naturligvis retur.

Let me know :-)

JP
Avatar billede magictouch Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:04 #39
jpjv > velmommen tilbage:-)
Du skal tværtimod have point!
http://www.eksperten.dk/spm/395207