Avatar billede marksdb Nybegynder
27. september 2003 - 21:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

dvd drev gal

Mit dvd-drev er for nyligt begyndt at opføre sig underligt. Det vil gerne læse almindelige cd'er men det vil ikke afspille dvd'er, lige meget hvilken afspiller jeg bruger. media player giver mig denne fejl:

Windows Media Player kan ikke afspille denne dvd, fordi der opstod problemer med ophavsretsbeskyttelsen.
0xC00D1167: Der opstod et problem med den analoge kopibeskyttelse
Windows Media Player kan ikke afspille denne dvd, fordi der opstod et problem under forsøg på at konfigurere beskyttelse af ophavsret. Denne fejlmeddelelse kan forekomme af en af følgende årsager:

Dvd-dekodersoftwaren skal konfigureres. Hvis du har et andet dvd-afspilningsprogram installeret på computeren, skal du afspille dvd'en ved hjælp af det pågældende program og derefter prøve af afspille dvd'en i Windows Media Player igen.
Der opstod et problem under forsøg på at konfigurere videokortet. Genstart computeren, og prøv derefter igen.
Du kan få hjælp til at løse dette problem under fejlfinding. Du kan få hjælp til at foretage fejlfinding af problemet i Dvd Fejlfinding i Windows Hjælp.

Bemærk!

Hvis du vil afspille dvd'er, skal du have et dvd-rom-drev, og du skal have en dvd-dekoder (software eller hardware) installeret på computeren. Hvis du ikke har installeret en kompatibel dvd-dekoder, vises dvd-relaterede kommandoer, indstillinger og kontrolelementer ikke i Windows Media Player, og du kan ikke afspille dvd'er. Windows indeholder som standard ikke en dvd-dekoder. Yderligere oplysninger om dvd-dekodere finder du i Windows Hjælp.
Dvd'er kan kun afspilles i bestemte versioner af Windows.
Fejl-id = 0xC00D1167, situations-id = 0x00000000

for nyligt skiftede jeg fra win 2000 til xp og det tyder på at der er sket noget galt i processen. hvad gør jeg?
Avatar billede marksdb Nybegynder
27. september 2003 - 21:53 #1
jeg har lige opdaget at hver gang computeren starter op vil den gerne afspille dvd'en med hvilken som helst afspiller men så snart jeg skifter til en anden går programmet ned og derefter vil ingen afspille den.
Avatar billede edbguru Nybegynder
27. september 2003 - 22:12 #2
hvilke andre afspilningsprogrammer har du som kan afspille dvd. Spørger blot da det kan være at et program konflikter
Avatar billede marksdb Nybegynder
27. september 2003 - 22:13 #3
bruger som regel powerDVD, men har også prøvet med CinePlayer
Avatar billede edbguru Nybegynder
27. september 2003 - 22:18 #4
slettede du powerdvd da du om installerede til XP ?
Avatar billede marksdb Nybegynder
27. september 2003 - 22:19 #5
fik ikke afinstalleret det ordentligt, nej
Avatar billede edbguru Nybegynder
27. september 2003 - 22:25 #6
godt for der har du problemet så. Når Powerdvd blev indstalleret i 2000 brugte den de drivere som er kompatibel med 2000 til at afspille via dvd'en. Men nu hvor den har et andet Os har den stdig 2000 drivere til at afspille via Xp med. Det du skal gøre er at afindstallere dine afspilnings programmer til dvd'en. og indstallere dem igen så de fatter at der er i XP. Det kan være en udvej. Men ellers så er der kun den lange vej. Hvilket er at omindstallere i ren XP så du ikke får rodet andre drivere eller noget sammen fra andre styresystemmer. OK?
Avatar billede edbguru Nybegynder
27. september 2003 - 22:27 #7
dvs format c: en repair kan ikke hjælpe dig her da Xp virker fint og det er dine afspilnings programmer som fejler. Og det gør de fordi de har forkerte parametere til et forkert OS
Avatar billede marksdb Nybegynder
27. september 2003 - 22:27 #8
prøver...
Avatar billede marksdb Nybegynder
27. september 2003 - 22:35 #9
det klager stadig, så jeg må give den bank. tak for det
Avatar billede edbguru Nybegynder
27. september 2003 - 22:37 #10
Selv tak. Jeg er ked af det men der er kun den lange vej så. Sorry.
MVH Kenneth Sørensen
EdbGuru