Avatar billede astskov Nybegynder
29. december 2000 - 15:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

scanmagic 600 CP / HP 690C problem win 98

Jeg har en HP 690C DeskJet som hidtil har fungeret fint. Nu har jeg fået (og installeret) en scanner - ScanMagic 600CP fra Mustek.

Nu går printeren helt i sort.

Når computeren startes op, så er det som om at der sendes noget til printeren, som får den til at gå helt i sort (form feed lampen står og blinker, og jeg kan ikke printe fra noget program). Når jeg afinstallere scanneren fungere printeren fint igen.

Jeg har prøvet at deativere 2 vejs kommunikation til printeren - det hjalp ikke.

Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
30. december 2000 - 09:58 #1
I BIOS skal du stille din parallelport til ECP/EPP

Kør programmet msconfig fra START/KØR
Fjern Programmet Watch.exe evt. Watchdog.exe fra opstarten på computeren.

Watchdog overvåger konstant din parallelport for at se om den modtager signaler fra scanneren...Dette forstyrer printeren, typisk med det resultat at den skriver underlige tegn eller grafik.
Avatar billede bandit1 Nybegynder
31. december 2000 - 00:23 #2
Køb en ekstra parallelport og sæt i din maskine, for det med at have scanner og printe på samme port giver næsten altid konflikter, jeg har haft samme problem med en Scanmagic 600cp og en canon printer bjc-4100, og det var den enste løsning der virkede for mig.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
31. december 2000 - 14:38 #3
HP Deskjet 690c - Printing and Communication Problems in Win9x (Parallel Connection
http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/get_doc.pl?SNI=dj690c&LC=printers&Tfile=bpd04682
Avatar billede astskov Nybegynder
03. december 2001 - 11:32 #4
Det ser ud til at virke. Det var det mht. watch.exe, der var hele hemmeligheden.

Tak.