Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 18:17 Der er 11 kommentarer

Kan ikke installere postnuke

Jeg kan ikke finde ud af det database-halløj under konfigurationen af postnuke. jeg mener at have angivet alle de rigtige info omkiring databasne - men den vil ikke oprette den..

Hos min webhotel-provider har jeg også oprettet - men jeg er meget på vildspor og de guides der er rundt omkring forvirrer mig mere end de gavner.

Nogen der kort kan fortælle hvad det handler om??

Har man Databasen lokalt? Hjemmesiden ligger jo virtuelt?
Avatar billede googolplex Novice
27. september 2003 - 18:27 #1
Jeg installerede uden problemer!

Du skal bare have en MySQL database og så fodre postnuke, med 'server', 'bruger', 'kode', databasenavn', så opretter den selv alle de tabeller den skal bruge.
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 18:29 #2
Ok - jeg tror problemet var, at jeg havde markeret feltet "create new", og jeg jo havde oprettet en hos mit webhotel...

Nu har jeg dog et nyt problem:

Når den har oprettet tabellerne og vil gå til forsiden skriver den:

Fatal error: Call to undefined function: pninit() in C:/W3sSites/osv
Avatar billede googolplex Novice
27. september 2003 - 18:55 #3
Så mangler der sandsynligvis en fil i den pågældende mappe. Filen indeholder den funktion der mangler.
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 18:57 #4
Men hvorfor kalder den egentlig på c-drevet???

Burde det ikke været en http-sti??
Avatar billede googolplex Novice
27. september 2003 - 19:08 #5
Har du lagt den lokalt eller på et webhotel ?
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 19:08 #6
på et webhotel..
Avatar billede googolplex Novice
27. september 2003 - 19:13 #7
Så har du vist gjort noget forkert (tror jeg), har du husket at angive den korrekte informationer du bliver bedt om?

'Server', 'bruger', 'kode', 'databasenavn' osv. ?
Avatar billede googolplex Novice
27. september 2003 - 19:14 #8
Du har oploadet postnuke filerne til dit webhotel ikke ? Du har ikke lagt dem lokalt vel ?
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 19:14 #9
måske er det galt at jeg skriver localhost....

Men jeg kører jo install.php direkte fra webhotellet.
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 19:18 #10
Den finder jo også serveren og laver tabellerne uden problemer.

Men jeg tror problemet ligger i at den caller til c-drevet.

Hvor ændre man det?
Avatar billede googolplex Novice
27. september 2003 - 19:19 #11
Aner det ikke :(

Jeg har aldrig haft det problem, lyder temmelig underligt....