Avatar billede felixweb Nybegynder
29. december 2000 - 14:59 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Bruger-logon på WIN 98

Det er første gang jeg prøver dette forum. Jeg har kæmpet en kamp for at fjerne bruger-logon ved opstart af min PC. Jeg er blevet oplyst at man lige så godt kan slette WIN og geninstallere. Kan det passe? Eller er der en måde? JEG ER TRÆT AF DEN POP-UP MED LOGON.
Avatar billede johnbp Nybegynder
29. december 2000 - 15:02 #1
Du går ind og ændre din adgangs kode og så skriver du bare ikke noget der hvor du skal skrive den nye adgangkode du finder bruger og adganskoder i kontrol panel
John
Avatar billede madd Nybegynder
29. december 2000 - 15:05 #2
Du skal ændre i regedit...
Prøv under: HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run

Ved ikke om det dudder men prøv!
/MadD
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. december 2000 - 15:06 #3
Søg på filer med endelsen PWL i din Windows-mappe og slet dem. Så er du ude over det problem
Avatar billede olemongol Nybegynder
29. december 2000 - 15:06 #4
Prøve at gå ind Netværkssteder / AndreComputer og vælg \"Windows-logon\" i stedet for \"Kilentprogram til Microsoft-Netværk\"
Avatar billede felixweb Nybegynder
29. december 2000 - 15:06 #5
Hmmm ... jeg har aldrig haft en kode på? Har bare tastet enter. Jeg har delt PC med en roommate, som oprettede to brugere uden koder for at vi havde hver sin brugerflade og internetadgang og nu kan jeg ikke fjerne det igen.
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. december 2000 - 15:07 #6
Filen hedder \"brugernavn.pwl\"
Avatar billede johnbp Nybegynder
29. december 2000 - 15:09 #7
Du skulle nu prøve aligevel
John
Avatar billede felixweb Nybegynder
29. december 2000 - 15:12 #8
Samlet bemærkning: Har fået hjælp af en fyr der er sys.adm på et hospital, der hjalp med at slette .pwl filer uden at det hjalp. Har prøvet med både \"windows logon\" og klientpro. >> madd : jeg er ikke nogen haj til PC -- hvad/hvordan er det lige jeg skal gøre det du skriver??

Avatar billede steen_hansen Forsker
29. december 2000 - 15:17 #9
Du er meget hurtig til at afvise, hva\'?

Det er IKKE registreringsdatabasen, du skal ind i! Du skal nok ikke pille for meget derinde, hvis du ikke er sikker på hvad du laver. Men for at komme ind iregistreringsdatabsen, skal trykke Start->Kør og skrive REGEDIT.

Hvis det er Windows-logon, så ER det altså de PWL-filer, som ligger i Windows mappen, som du skal slette. Så simpelt er det. Jeg er selv sys-admin.
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. december 2000 - 15:18 #10
Du har IKKE fået slettet alle pwl-filer, hvis din Windows logon kommer frem.
Avatar billede handmade Nybegynder
29. december 2000 - 15:29 #11
Du skal bare ændre logon til windows family-logon under netværk
Avatar billede felixweb Nybegynder
29. december 2000 - 15:37 #12
>>handmade: Er det netværk i kontrolpanelet? Her er der kun \"klientprogram ... \" og \"windowslogon\"

>>steen: sorry med afvisningen - er bare godt træt af den pop-up. Hvad er det jeg skal slette i regedit? Kan ikke finde nogen pwl filer derinde. Har fulgt stien som \"madd\" skrev og der kommer forskellige \"run\" biblioteker

Rune
Avatar billede handmade Nybegynder
29. december 2000 - 15:39 #13
Så vælger du windowslogon. (Evt. højreklik på \"andre computere\"-egenskaber-windowslogon)
Avatar billede repsac Nybegynder
29. december 2000 - 15:41 #14
Du søger på *.pwl.
Sletter alle pwl-filer.
Genstarter.
Avatar billede repsac Nybegynder
29. december 2000 - 15:44 #15
(Det er nok at genstarte win ... gøres ved at holde shift nede samtidig med du klikker OK til at genstarte.)
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. december 2000 - 15:53 #16
Vi prøver lige en gang til:

Har du søgt på pwl-filer i Windows-mappen og slettet dem? Også efter, at din ven har hjulpet dig?
Avatar billede felixweb Nybegynder
29. december 2000 - 16:02 #17
>>steen: Nu har jeg lavet en søgning og fandt en enkelt pwl fil - den slettede jeg og genstartede - med det resultat at der stadig kommer den pop-up ... ØV. Har du måske nogle andre gode idéer?
Avatar billede prodic Mester
29. december 2000 - 16:30 #18
Du kunne også prøve at fjerne brugerprofiler fra din maskine. Også under Kontrolpanel, og derefter skifte til Windowslogon. Bare en ide.
Avatar billede felixweb Nybegynder
29. december 2000 - 16:46 #19
Hov - nu virker det pludselig. Skulle jo lige prøve at ændre til windows-logon efter at have slettet pwl-filen og nu starter maskinen uden logon ... HURRAAAA :-)

I min vejledning til opsætning af ADSL fra WOL er der dog vist at man skal vælge \"klient prog.\" under netværks-indstillinger, men det hele kører nu alligevel.

Har valg at give point til steen, da han vist har brugt mest tid på dette..... :-)