Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 14:49 Der er 16 kommentarer

Administration af hjemmeside

Hejsa

Lad mig lige gøre det klart: Jeg er meget uteknisk og kan hverken lave hjemmesider og kender meget lidt til HTML, osv.

Men jeg har en idé til en portal som jeg vil lave, og så tænkte jeg på om det er muligt at finde et standardprogram som i princippet er en allerede designet hjemmeside og et administrations-system, så jeg kan nemt kan redigere indholdet.

Den skal kunne systematisere hele "back-end" med nyhedsarkiv, forum, osv

Hvordan omgås jeg dette billigst muligt?? - måske endda som noget freeware

Håber en hjælpsom sjæl kan vejlede mig lidt :-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. september 2003 - 14:51 #1
måske kunne noget i stil med www.postnuke.dk bruges....
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. september 2003 - 14:52 #2
Får det lavet som et kontent management system, hvor alt tekst indtastes fra et webinterface og så "opbevares" i en database. Denne løsning findes, mig bekendt, ikke som free Ware, men skal laves. Der er flere firmaer der gør det ud i denne, har selv brugt www.systemfactory.dk med stor succes. Dette firma med anbefaling, ring til dem, de kan give dig en pris
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 14:53 #3
Hvad prisleje taler vi?

Jeg er studerende :-)
Avatar billede exp Juniormester
27. september 2003 - 14:55 #4
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. september 2003 - 15:05 #5
Hvis exp's løsninger er til at gå til for dig, så skal du vælge dem, en kodet løsning koster en del, vil gætte på 20.000,- og opefter
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 15:06 #6
jeg har desværre ikke så stor kapitalbeholdning ;-)

Vil gerne slippe for nær 0,- kr

:-)
Avatar billede exp Juniormester
27. september 2003 - 15:09 #7
postnuke er nok den letteste at gå til, typo3 kræver man sætter sig ind i det. Til gengæld er typo3 mere fleksibelt
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. september 2003 - 15:09 #8
du kan jo evt. kigge på www.hotscripts.com der er måske noget du kan bruge...
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 15:10 #9
jeg har lige hentet postnuke.... Men jeg er så uteknisk at jeg ikke engang ved hvor jeg skal starte. Skal det smides ind på mit webhotel?
Avatar billede exp Juniormester
27. september 2003 - 15:13 #10
jep
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 15:13 #11
Allright - og hvordan accesser jeg så front-enden?
Avatar billede exp Juniormester
27. september 2003 - 15:16 #12
kan sgu ikke lige huske det, men kig i readme filerne, der står det vist så selv en død kat kan sætte det op *GG*
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 15:16 #13
Tak du!!
Avatar billede exp Juniormester
27. september 2003 - 15:18 #14
Det var så lidt :-)
Avatar billede cdc Novice
27. september 2003 - 15:21 #15
Her er en færdig portal, dog skal der oversettes fra engels og laves om i grafikken:

http://www.duware.com/products/detail.asp?iPro=8&iCat=8&nCat=Portal%20&%20Site
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
27. september 2003 - 15:46 #16
Er der nogle der har erfaring med surftown?