Avatar billede coders Nybegynder
27. september 2003 - 13:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

popup message

Hey

jeg kunne godt tænke mig sådan som de har på hotpeople.dk eller nightlief.dk osv. at der er sådan en lille grafik ting nede i bunden som popper op stille og viser man har fået ny post eller ens ven er online osv.

en som kan lave det ?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
27. september 2003 - 16:52 #1
du kan ha en lille frame der opdatere hver 10 sekund .. og hvis der er ulæse beskeder åbner den et lille vindue der gør opmærksom på det....
Avatar billede coolstar Nybegynder
27. september 2003 - 18:06 #2
nej problemet er at den skal lige så gnidningsfrit flyde op som man så smukt kan sige. den skal ik bare poppe op, den skal nærmest fade op lige så stille...
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
27. september 2003 - 19:22 #3
der laver du et "chromeless" window og laver en kort animation der fader det op .. der har MS nogle dynamic-content scripts der har den funktionalitet uden du selv skal lave noget..
Avatar billede coolstar Nybegynder
27. september 2003 - 20:05 #4
noget du evt. gider hjælpe med har du evt. msn ?
Avatar billede magnusejerlskov Nybegynder
27. september 2003 - 22:32 #5
har du prøvet flash det er nemt at lave og der kan du få de fedeste effekter så som fade og blinkende links ogsv. :)
Avatar billede thewisehero Nybegynder
27. september 2003 - 23:59 #6
Har en her
scriptet er ikke færdigbygget er et PT Meget simpelt
http://mikael.kyed.com/login/online.php?onlineside=onlineliste

Det er skrevet i PHP og kigger på om en fil eksistere
Gå ind på Siden skriv din ip her, og jeg opretter en fil på min server, funktionen til opretning/sletning af file er pt. ikke lavet, men det kan det absolut hittes ud af
Avatar billede coolstar Nybegynder
28. september 2003 - 09:42 #7
det er ikke det.

eks.
<%
is rs("message")="true" then
'begin script
else
%>

det er så meningen at der skal komme et aflangt vindue i grafisk udgave op nede i bunden som stille og roligt skal køre op ala det som i msn bare langsommere og mere glidningsfrit...
Avatar billede coolstar Nybegynder
28. maj 2004 - 21:33 #8
smider lige svar :-)
Avatar billede coolstar Nybegynder
28. maj 2004 - 21:34 #9
kig her www.codevision.dk og kontakt mig for et tilbud.

Du kan jo ikke have det her spm. åben hele tiden :)
Avatar billede coders Nybegynder
28. maj 2004 - 21:36 #10
ja ja lukker nu, slap af!
Avatar billede coders Nybegynder
28. maj 2004 - 21:37 #11
jeg kigger på din webside i morgen, ses