Avatar billede seventhsun Nybegynder
27. september 2003 - 12:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kan ikke åbne Device Manager

Hvis jeg prøver at åbne Device Manager med "kør" får jeg denne besked:

"MMC kan ikke åbne filen C:\WINDOWS\System32\devmgmt.msc

Dette kan skyldes, at filen ikke eksisterer, ikke er en MMC-konsol eller blev oprettet med en senere version af MMC.
Det kan også skyldes at du ikke har de nødvendige rettigheder til filen."

Filen eksisterer og jeg har admin rettigheder på maskinen.

Hvad i alverden er der sket?
Desværre er det ikke så tit jeg bruger Device Manager, så jeg har ingen anelse om hvornår det kan være gået galt, og dermed er det lidt uoverskueligt at skulle bevæge sig ud i system recovery.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
27. september 2003 - 12:58 #1
Gå i START -> KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk hellemrum efter sfc). Du skal have din XP-skive parat.
på den computer
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
01. oktober 2003 - 10:51 #2
seventhsun->
fik du den til at virke..
Avatar billede seventhsun Nybegynder
01. oktober 2003 - 12:13 #3
Inden jeg fik afprøvet det, opdaterede Windows Media Player sig selv, og så virkede alting igen.

Skulle andre komme ud for noget lignende kan jeg nævne at jeg også havde følgende problemer:

Messenger kunne ikke gemme besked log.
Jeg kunne ikke bruge søge funktionen i Windows.
Jeg kunne ikke bruge Windows Update.