Avatar billede nobody85 Nybegynder
27. september 2003 - 12:40 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Fjern Startmenu/procceslinie

Jeg vil gerne have fjernet "HELE" den linie hvori Startmenu'en og procceslinien ligger sådan at den er helt væk og ikke findes mere..!! Sådan at den hverken kan aktiveres med "Windows Tast" eller "Ctrl + Esc" eller på andre måder..!!
Jeg har søgt og søgt alle steder men kan ikke finde ud af det.!!
Hilsen Bjarke
Avatar billede hojben Novice
27. september 2003 - 12:42 #1
hvordan ville du så lukke maskinen ned? *GG*
Avatar billede nobody85 Nybegynder
27. september 2003 - 12:45 #2
Med det finde program som jeg har fået lavet..!!
Avatar billede mcsj Nybegynder
27. september 2003 - 12:45 #3
Højben>  "alt f4" Luk  (det virker i XP) ved ik om det virker i 2K eller 98
Avatar billede hojben Novice
27. september 2003 - 12:47 #4
ahh klart nok *klask* tænkte ik lige på den *gg*
Avatar billede nobody85 Nybegynder
27. september 2003 - 12:49 #5
Kan vi ikke vende tilbage til mit spørgsmål, jeg ved godt hvordan jeg ellers vil lukke windows, uden min Startmenu/procceslinie..!! ;)
Avatar billede mcsj Nybegynder
27. september 2003 - 12:52 #6
Men jeg tror ik du kan fjerne Startmenu'en og procceslinien helt
Da det jo er en grunddel af Windows.

Det tætteste jeg kommer er at du kan trække procceslinien ned
så den ik kan ses.

Men du vil altid kunne kalde Statmenuen frem ved
"Windows Tast" eller "Ctrl + Esc"
Avatar billede mcsj Nybegynder
27. september 2003 - 12:53 #7
Men Du kan da bare bruge Windows 3.11  *gg*
Avatar billede nobody85 Nybegynder
27. september 2003 - 12:56 #8
nej jeg vil have 98 for de computer hvorpå jeg skal have fjernet Startmenu/procceslinie, skal bruges som Terminaler, og små pilfingre skal ikke have lov at pille.!!!
Avatar billede hojben Novice
27. september 2003 - 12:58 #9
Tror du skal ha gang i POLEDIT.EXE det er noget siden jeg har rodet med win 9x
Avatar billede nobody85 Nybegynder
27. september 2003 - 13:01 #10
Har jeg haft gang i, men det kunne ikke fjerne den. Og jeg har hørt om folk der har fået den fjernet så det må da kunne lade sig gøre.!
Avatar billede hojben Novice
27. september 2003 - 13:08 #11
http://download.microsoft.com/download/winme/Install/1.0/WinMe/EN-US/Tweakui.exe

er ret sikker på du kan finde dine indstillinger i MS' tweak program
Avatar billede nobody85 Nybegynder
27. september 2003 - 13:10 #12
man kan ikke fjene statrmenu med tweakUI
Avatar billede hojben Novice
27. september 2003 - 13:12 #13
en go ide ville nok være at skrive hvad du har forsøgt! ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen.
Avatar billede nobody85 Nybegynder
27. september 2003 - 13:16 #14
Jeg har prøvet med Poledit og tweakui, jeg regne med at det er noget man skal ændre i Regidatabasen.! Nogen idéer.?
Avatar billede stone Forsker
27. september 2003 - 14:05 #15
Tror ikke man kan fjerne hele proces linien men
Jeg har lige lavet et program som kan fjerne start knappen. er kun prøvet i xp.
Der kan evt laves en kodeord som gør at programmet ikke kan åbnes, selvom det er vist i proceslinien.
Avatar billede dana Nybegynder
27. september 2003 - 15:03 #16
Avatar billede stone Forsker
27. september 2003 - 15:28 #17
helt fint program... men kan kun bruges i 30 dage, herefter skal man betale 50$
ca..323kr
Avatar billede nobody85 Nybegynder
27. september 2003 - 15:35 #18
ja det er meget findt program men jeg skal gøre det på 10 computer og så bliver det lige pludselig dyrt.. Så hvis det kan la sig gøre med et program kan det også uden. Det er vel bare om at kende det rigtige man skal ændre i regidatabasen.! eller hva.?
Avatar billede dana Nybegynder
27. september 2003 - 15:51 #19
Avatar billede stone Forsker
01. oktober 2003 - 01:15 #20
Jeg har lige igen kigge lidt på dit problem, og lavet et lille program som fjerner processlinien, programmet har 2 knapper:

skjul processlinie
vis processlinie

Programmet er kun testet på win xp.
http://hjem.get2net.dk/steen_larsen/tweak.zip
Avatar billede nobody85 Nybegynder
02. oktober 2003 - 20:40 #21
Weee... Lige hvad jeg skal bruge.!!! Er der måske mulige hed for at du kan lave sådan er man skal angive PASSWORD for at åbne programmet og jeg skal lige teste det i win98.. hvis det virker få dit point og hvis du kan lave så der kommer password får du 100 mere men så skal jeg have mulighed for at ændre password..
Avatar billede nobody85 Nybegynder
02. oktober 2003 - 21:14 #22
Hej.. Programmet virker i win98 så jeg ville bliver meget glad hvis du kunne lave Password på så er der 100 point mere at hente.! ;)
Avatar billede nobody85 Nybegynder
02. oktober 2003 - 21:15 #23
Øhh lave du ikke lige et svar så du kan få dine point "STONE"
Avatar billede nobody85 Nybegynder
02. oktober 2003 - 21:47 #24
Okay stone dit program er fedt, men jeg kom lige ved et tilfælde til at genstarte min comp og når den kom i windows igen var proces-linjen der igen.. :( DEn skulle gerne være væk for altid indtil jeg trykke på vis igen.. kan det la sig gøres.! Eller kan du lave om på dit program sådan at når det startes så skjules proces-linen. Så bare glem det med PAssword. For det har jeg fundet en løsning på..! og så når programet er startet, lukke sig selv efter 3 sek. men proces-linien er stadig skujlt. og så lave et andet program som jeg kan køre for at hvise proceslinien igen.. Det kunne være perfect!!! Det få du så 100 point for.!!
Avatar billede stone Forsker
03. oktober 2003 - 00:16 #25
Her er ændringerne. // 2 filer tweak_vis - tweak_skjul
http://hjem.get2net.dk/steen_larsen/tweak.zip
du kan lægge programmet tweak_skjul i start, så når windows starter, gemmes proceslinien, og programmet lukker sig selv ned.
Vis programmet lukker sig selv når der er trykket på knappen.
Avatar billede nobody85 Nybegynder
04. oktober 2003 - 16:51 #26
Det lige præcis det jeg ksal have du jo min redning..!!! Takker.!!
Avatar billede stone Forsker
04. oktober 2003 - 17:06 #27
ok...dejlig du kunne bruge det