Avatar billede brynjesmeden Praktikant
27. september 2003 - 12:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opdel en 120GB hd i 2

Jeg har lige købt en HD på 120 GB og vil gerne ha' den opdelt i 2 jeg har magic 7 men den håndtere kun op til 80 GB men jeg har hørt at man kan gøre det i XP men hvordan ? er der en der ved det
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. september 2003 - 12:33 #1
kontrolpanel > administration >computeradministration > diskhåndtering - højreklik og vælg
Avatar billede brynjesmeden Praktikant
27. september 2003 - 12:40 #2
jeg er i diskhåndtering og jeg kan se  disken men jeg kan ikke se hvor jeg ændre den så hvis du kunne uddybe lidt mere
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. september 2003 - 12:42 #3
hvis du prøver at gå op i 'handling' er der sikker noget der hedder 'opret logisk drev' el. lign.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. september 2003 - 12:42 #4
du skal evt. formatere den først
Avatar billede brynjesmeden Praktikant
27. september 2003 - 12:51 #5
Jeg har formateret den men jeg har ikke det du skriver 'opret logisk drev eller lign.'
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2003 - 12:59 #6
Du skal først oprette drev, der efter skal du formatere.
Avatar billede coltman Nybegynder
27. september 2003 - 13:00 #7
Du skal in og formatere din disc, der kommer den og spørger hvor stor en del af disc'en der skal bruges, (f.eks. 60GB). Når det er overstået går du igen ind i diskhåndteringen, højreklikker på den ubenyttede del af drevet og opretter en ny partition, som derefeter ligeledes (vistnok automatisk)formateres.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2003 - 13:03 #8
Den skal jo først deles i primer + udvidet, før man formaterer.
Avatar billede brynjesmeden Praktikant
27. september 2003 - 13:09 #9
1000 tak for hjælpen coltman det virkede
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. september 2003 - 13:36 #10
selvtak !! hmmm
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2003 - 16:09 #11
Der er sq ikke nogen grund til at folk bliver forvirret ! ;)