Avatar billede webmester Nybegynder
27. september 2003 - 11:18 Der er 34 kommentarer

Nyt webhotel, når Cubehosting Lukker.

Hej

Jeg er pt. kunde hos Cubehosting, og har fra flere sider hørt, at de er ved at lukke og på jagt efter en køber, og jeg tør derfor ikke andet end at finde en anden udbyder.

Jeg har et PHP-hotel med 100 MB til kr. 9,46 pr. måned, har I et forslag til et godt alternativ.
Der må meget gerne være asp og telefonsupport, selvom det så nok bliver dyrere, men det vil jeg også være villig til.
Avatar billede spontek Nybegynder
27. september 2003 - 11:37 #1
http://www.danhost.dk har et til 20 kr. pr. måned for 150 MB
Avatar billede spontek Nybegynder
27. september 2003 - 11:39 #2
Hvis du kan "nøjes" med 40 MB koster det kun 5 kr. om måneden - og det er med telefonsupport, asp og php
Avatar billede webmester Nybegynder
27. september 2003 - 11:49 #3
Det ser ud til, at de blot er resellers for et US-firma, eller har lejet en server hos dem, og det har jeg før haft dårlige erfaringer med, når firmaet ikke selv har fuld kontrol over serveren.
Avatar billede hyperactive Nybegynder
27. september 2003 - 11:54 #4
Avatar billede hostmoster Nybegynder
27. september 2003 - 11:56 #5
www.starthotel.dk / 7,- / ingen telefonsupport
www.wannafind.dk / 59,- / telefonsupport

Jeg har et webhotel hos starthotel.dk jeg er godt tilfreds med.
Avatar billede dd-man Nybegynder
27. september 2003 - 12:00 #6
skal det være med ASP...?
Avatar billede spontek Nybegynder
27. september 2003 - 12:01 #7
Som skrevet mange gange før er stabilitet intet de ved hvad betyder hos Web10 aka Starthotel - og så har de ingen telefonsupport
Avatar billede hostmoster Nybegynder
27. september 2003 - 12:05 #8
spontek> Jeg har en anden erfaring. Men det er korrekt at de ikke har telefonsupport.
Avatar billede spontek Nybegynder
27. september 2003 - 12:07 #9
hostmoster: hvor meget kontrol har du med dit site/mail?

Jeg har pingning hvert 10. minut og alene her i september måned har de være nede fire gange....
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
27. september 2003 - 12:23 #10
www.csg.dk / 25 el. 35,- / telefonsupport / uden ASP, men med php og det hele.
wannafind.dk er også gode
Avatar billede spontek Nybegynder
27. september 2003 - 12:26 #11
Wannefind.dk er de bedste, men prisen er så også med  :D
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. september 2003 - 12:39 #12
webmaster hvorfor tør du ikke blive? Du har betalt for et år frem og det vil du få hos en evt. ny køber uden at der bliver ændret noget eller i hvertfald ikke det store.
Avatar billede dank Nybegynder
27. september 2003 - 12:44 #13
www.1go.dk - danmark's mest seriøst billig udbyder. 4 kr om måneden! :o)

p.s. undertegnede arbejder ved 1go.dk
Avatar billede proboss Nybegynder
27. september 2003 - 12:47 #14
ellers kig forbi www.secnet.dk de er gode og stabile
Avatar billede dank Nybegynder
27. september 2003 - 12:48 #15
Spontek: "Jeg har pingning hvert 10. minut og alene her i september måned har de være nede fire gange...."

- Jeg formoder det er starthotel du refererer til, men i alle tilfælde er det vist ikke nogen speciel holdbar løsning du benytter. Der kan være mange grunde til at du ikke kan komme igennem på ping, og det er ikke nødvendigvis fordi webhosten er nede. :o)
Avatar billede xpress Nybegynder
27. september 2003 - 13:01 #16
Jeg har haft et webhotel hos hostingsuite.dk et stykke tid nu..

de er meget stabile og tilbyder også telefonsupport.

yderligere valg- så skal du se scannet.dk
Avatar billede spontek Nybegynder
27. september 2003 - 15:36 #17
dank: Nej det er nu mit hotel hos web10 jeg har rssfeed på, men hotellerne hos Starthotel er næsten altid nede samtidigt med web10 hotellet.

Når jeg ikke kan pinge er den nede. Jeg kigger selvfølgelig hver evig eneste gang jeg for en timeout om både webhotel og email er nede. Hvis der er timeout er det fordi siden (hele deres server) er nede.
Avatar billede dank Nybegynder
27. september 2003 - 15:42 #18
Det lyder bare mærkeligt i mine øre at de skulle være nede 4x om måneden.. det er ikke særligt flot.

Har du tjekket op på netcraft, og se hvad den siger? selv. kan de enkelte services godt være nede mens der er liv i serveren, men netcraft giver en god indikation, og kan ikke snydes da den er basert på tcp pakkers checksum svjv
Avatar billede spontek Nybegynder
27. september 2003 - 15:54 #19
Det er ikke noget specielt for dem. Jeg har lavet liste på nedbrud siden 9 august fordi der er så mange, og i august nåede jeg at noterer tre gange.

Jeg har brokket mig mange gange, men intet hjælper - de svarer slet ikke når jeg skriver til dem. Desværre kan jeg ikke flytte idet jeg bruge mysql som jeg ikke kan finde ud af at flytte og jeg kan heller ikke sætte det op igen - dårlig karma
Avatar billede dank Nybegynder
27. september 2003 - 16:37 #20
OT:
Det burde ikke være sååå svært at flytte MySQL.. det er jo bare at eksportere fra phpmyadmin og så importere ditto på den nye server...

I alle tilfælde gør du nok klogt i at tage en backup af dine data indimellem. se guiden her: http://www.1go.dk/webhotel/igang_mysql01.php

Ellers risikerer du at stå med håret i postkassen en eller anden dag.
Avatar billede spontek Nybegynder
27. september 2003 - 16:50 #21
Bogmærke lavet  :)
Avatar billede hostmoster Nybegynder
27. september 2003 - 20:25 #22
spontek, jeg kan kun sige at jeg ikke deler din erfaring. Jeg har webhotel flere steder. Jeg har ping på: 81.19.252.178 som er den server hotellet ligger på. test selv...
Avatar billede spontek Nybegynder
27. september 2003 - 20:44 #23
Hvad skal jeg teste? Jeg har da styr på om mit hotel er online eller ej. Udover rssping hvert 10 minut skriver jeg ca på siden tre gange dagligt (hvilket gøres online), jeg kan se når folk skriver til mig at der er problemer med siden og så viser statistikken jo meget nemt at der mangler 50 - 100 besøgende, og så er det jo let at sammenholdetingene.

Men der er selvfølgelig dem som har et hjemmeside de selv besøger en gang om ugen og hvis de ikke har problemer med at komme på konkluderer at det virker.... jeg sad i sammen "netcafe" med sådan et fjols den ene gang denne måned, og han fastholdt at hans side da altid var online selvom den var nede over en time imens vi sad der. Det svarer nogenlunde til at bedømme statsministeren udelukkende på hans nytårstale.
Avatar billede hostmoster Nybegynder
28. september 2003 - 08:19 #24
Nu ved jeg ikke om det er noget crappy ping software du har gang i. Jeg kan kun sige at jeg pinger serveren hvert 5. minut, og jeg ligger på 81.19.252.178 og den har en høj oppetid. Du kan jo selv prøve at pinge den og så fortælle om du er uenig.
Avatar billede dank Nybegynder
28. september 2003 - 10:42 #25
hostmaster> Du kan ikke fastslå en servers oppetid via ping. Det er simpelthen så misforstået som det overhovedet kan være :o)
Avatar billede spontek Nybegynder
28. september 2003 - 11:32 #26
hostmoster: Når der er noget du ikke ved, men alligevel vil udtale dig om kan ud jo prøve at søge på Internet. Fx med Google, på IT-leksikon.dk når det er noget med it. Det er så dumt at udtale sig om noget man ikke har forstand på... især når det er så let at finde svar.

PS: Håber webmester kan bruge de øverste svar, for det her er da langt OT.
Avatar billede hostmoster Nybegynder
28. september 2003 - 12:23 #27
Spontek, Jeg er sikker på at jeg ved meget mere om IT end dig. Jeg har fulgt alle dine dumme spørgsmål især i NG!!!
Avatar billede spontek Nybegynder
28. september 2003 - 12:26 #28
Dygtig. Det er dog tydeligt du ikke ved hvad rssfeeds er
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. september 2003 - 12:26 #29
Er det nu vi skal sætte fut til mudderkastning :D

Det vigtigste er bare at man ikke kan konstatere om en udbyder er stabil eller ej fordi deres servere svare på PING, der er andre faktorer der spiller ind...
Avatar billede dank Nybegynder
28. september 2003 - 12:29 #30
... Jeg har flere gange haft en testserver som er gået fuldstændig i selvsving, men aligevel svarede på ping... (bare lige for at tage 1 enkelt eksempel)
Avatar billede virus Nybegynder
28. september 2003 - 15:18 #31
10 telnet domain.tld 80
20 goto 10
Avatar billede thomasledet Nybegynder
28. september 2003 - 18:33 #32
spørgsmålet er, om man har noget liv, når man gider have en spand til at køre 24/7 blot for at probe ens webhotel... var det da ikke bedre selv at hoste sin hjemmeside?

noget helt andet er: hvorfor panikker du over mystiske rygter som du ikke aner om er rigtige? endvidere... hvis de er på jagt efter en ny køber, så lukker de jo heller ikke - det er blot et spørgsmål om, hvem der ejer skidtet.
Avatar billede spontek Nybegynder
28. september 2003 - 18:47 #33
Nu har jeg ikke min(e) computer(e) tændt for at holde øje med mit hotel, men af en række andere årsager, og jeg gider ikke lukke min Miranda IM om dagen mens jeg sover, så derfor har jeg konstant styr på om mit hotel er online.

Jeg gider ikke spilde tid og energi på at hoste mine sites selv. Jeg har 128 ud og det er langt fra nok til at hoste noget som helst, og hvis jeg så har besøgende på siden samtidigt med jeg skyper kommer forbindelsen til at hakke.

Det er meget billigere at købe et hotel hos dank til 50 kr. årligt
Avatar billede spontek Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:13 #34
Lukketid?