Avatar billede bse11703 Nybegynder
27. september 2003 - 10:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Linieskift under fwrite() vises ikke

Når man skriver til en fil med fwrite(), bliver alle linieskift ignoreret og \n vises som små firkanter - er der noget at gøre således at linieskift vises som linieskift???
Avatar billede rzj Nybegynder
27. september 2003 - 10:42 #1
du skal angive dine linieskift:

$foo ="Dette skal i filen\n";

fwrite($handle, $foo);

/raz
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. september 2003 - 10:43 #2
Hvis du efterfølgende absolut vil læse filen med "notesblok", der ikke
så knøv til det, skal du lave gammelsdags DOS-linieskift. Dvs:

  \r\n
Avatar billede bse11703 Nybegynder
27. september 2003 - 10:57 #3
Heey det virker thanx, post et svar og få dine points
Avatar billede rzj Nybegynder
27. september 2003 - 11:03 #4
jeg tror det er dig erikjacobsen ;-)
Avatar billede tjens Nybegynder
27. september 2003 - 11:07 #5
Kører din webserver Windows eller Linux eller ???
Hvilket program læser du tekstfilen med bagefter?
En browser ignorerer whitespace, med mindre du bruger <pre> tagget.
nl2br() i php indsætter <br> så whitespace problemet undgås.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. september 2003 - 11:07 #6
min ikke
Avatar billede bse11703 Nybegynder
27. september 2003 - 15:29 #7
den kører på linux på wannasaves servere, og jeg læser dem i notepad - det skal lige siges at webbrowseren læser dem ok, det er bare for syns og nemheds skyld...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. september 2003 - 15:32 #8
Hvis du ikke fortsat vil pines af din notepad, så tag og hent
SourceEdit fra http://www.brixoft.com/default.asp - den ka' li'som
lidt mere ;))