Avatar billede zeetax Nybegynder
27. september 2003 - 01:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Upload script

Jeg har brugt et "gammelt" script i et stykke tid, men det sure ved det, er at jeg kun kan uploade en fil af gangen...

Derfor ville jeg bare høre om i kender et sted man kan finde sådan en script, eller om i har et selv som jeg må få :)

Hvis det er muligt, må den gerne kunne tilføje lidt data til en MySQL database samtidig :)
Avatar billede swaxi Nybegynder
27. september 2003 - 14:54 #1
det er en begrænsning i den protokol, der anvendes til at uploade filer med. derfor kan du umiddelbart ikke uploade flere filer ad gangen. du kan dog bruge en klient-side komponent (et activex-komponent eller en java-applet) til at sende filerne med.
Avatar billede zeetax Nybegynder
27. september 2003 - 15:10 #2
hmm, okay, men hvordan bruger jeg så det? :)
Avatar billede keysersoze Guru
28. september 2003 - 11:04 #3
nu kan det være at swaxi kan se noget jeg ikke kan se - men hvis nu det er ASP der benyttes (og det går jeg ud fra) så benyttes der højst sandsynligt også en eller anden form for upload-komponent... og er det tilfældet har jeg nu aldrig haft problemer med at uploade mere end ét billede ad gangen!

Men det kommer som sagt an på hvad det er du uploader med nu...?
Avatar billede zeetax Nybegynder
28. september 2003 - 12:51 #4
Det script jeg anvender, bruger ikke noget form for komponent
Avatar billede swaxi Nybegynder
29. september 2003 - 11:00 #5
jeg taler om klientside-komponent. (eks. javaapplet, flashkomponent, eller activexkomponent) ikke serverside.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:28 #6
hvorfor bruger du så ikke et komponent til upload:

http://www.aspsmart.com/aspSmartUpload/

den er gratis, og der er masser af gode kode-eksempler:

http://www.aspsmart.com/scripts/aspSmartUpload/publigen/content/templates/show.asp?P=258&L=EN
Avatar billede keysersoze Guru
12. november 2003 - 22:02 #7
lukketid?