Avatar billede host4you.dk Nybegynder
26. september 2003 - 20:52 Der er 4 kommentarer

Lidt SQL Hjælp

Jeg skal opratte et kunde og skal ha deres kundernummer ud så jeg kan opratte en kundedata ud fra deres kunde data er der en det kan hjælpe mig.
Avatar billede ebe Praktikant
26. september 2003 - 21:42 #1
det lyder lidt som om vi skal lave lektier til dig, og ud fra dit spørgsmål er det lidt svært at finde ud af hvad du egentligt vil. Det er godt nok længe siden jeg gik i skolen, men:

Opret en kundetabel med kundenummer som entydig nøgle.

Når du skal have en kundes data ud, hedder det noget i retnig af:

SELECT * from kunde
WHERE kundenummer = tal (det nummer du gerne vil have)

Ellers luk det her spørgsmål og opret et nyt, hvor du forklarer lidt mere nøjagtigt hvad du egentligt vil. Der sidder en masse SQL hajer her på eksperten.
Avatar billede host4you.dk Nybegynder
26. september 2003 - 21:51 #2
Prøve igen.

Jeg skal ha opratte en kunde og det kan jeg godt mit problem er at jeg skal ha kunde´s id ud og opratte en anden tabel med kundeid.

hvordan skal jeg gøre et !!!

1. Opratte og finde kunde og tage kundeid
2. eller kan jeg opratte og få id og opratte data med kundeid
Avatar billede nielle Nybegynder
27. september 2003 - 21:23 #3
Hvilken database bruger du? MySQL, MS SQL eller Access? Det er nemlig noget forskelligt der skal skrives.
Avatar billede nielle Nybegynder
25. november 2007 - 18:06 #4
Lukketid?