Avatar billede fr3de Nybegynder
26. september 2003 - 16:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gamma, HJÆLP!

Hej allesammen.

Jeg har et ret stort problem nu hvor jeg godt kan li' at lave grafik til hjemmesider og bare for sjov.

Problemet er:
Når jeg åbner et billede så er gammaen en del mørkere end den er når jeg åbner den i paint, med et andet billedeprogram eller bare kigger på billedet når jeg dobbeltklikker på det..

Også bare når jeg selv laver noget grafik og gemmer det er det meget lysere når det ikke lige vises i photoshop..

Det er skidetræls for ens resultat bliver altid meget lysere når man så ikke bruger mit photoshop til at se billedet med.

Skide træls, kommer aldrig igang når det er sårn'...

hvordan får jeg gammaen i photoshop normal...

Mangler hjælp.

fredrikweisser@hotmail.com

kunne bruge lidt backup til at få farveinstaleringerne rigtige
Avatar billede fastwrite Nybegynder
26. september 2003 - 17:02 #1
hmm...
hvordan har du sat dine color-settings? Prøv at gå i din start menu og i START folderen - der ligger en gamma.exe agtig fil. En fil som Photoshop bruger. Prøv at slette den. Og smut bagefter i EDIT - mener jeg det er, og find COLOR-settings - og vælg fx. ADOBES egen colorsetting.
Avatar billede fr3de Nybegynder
26. september 2003 - 17:20 #2
hmm hvor finder jeg START FOLDEREN
Avatar billede fr3de Nybegynder
26. september 2003 - 17:32 #3
jeg prøvede sådan at trykke på den så kom der noget op der så rigtig ud men fattede det ikke... såååå --
Avatar billede hcma Novice
26. september 2003 - 18:59 #4
Start -> Kontrolpanel ->Adobe Gamma  og tag den derfra med indstillinger af skærmen.
Prøv først at lave et print af et billede og hav det liggende som reference.
Avatar billede fr3de Nybegynder
27. september 2003 - 10:56 #5
Det duede
Avatar billede hcma Novice
27. september 2003 - 11:48 #6
så lægger jeg et svar.