Avatar billede pelann Nybegynder
29. december 2000 - 10:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Viderestilling.

Hej.

Når man skriver adressen www.domain.dk/sange/ kommer man ind i en Index of/ sange side. Er det på nogen måde muligt at viderestille brugeren så han istedet kommer til www.domain.dk/sange/menu.php?

Andrè
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2000 - 10:35 #1
Du skal formentlig blot kalde din menu.php for index.php i stedet for.
Avatar billede hyperactive Nybegynder
29. december 2000 - 10:35 #2
Indsæt flg. linie i head delen på index siden:

<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;URL=www.domain.dk/sange/menu.php?\">
Avatar billede hyperactive Nybegynder
29. december 2000 - 10:37 #3
Hov.... der kom et ; for meget med. Det skal selvfølgelig ikke være der.
Avatar billede ninko Nybegynder
29. december 2000 - 11:05 #4
Hvis du har adgang til serveren skal du sætte menu.php til at være default side på dit dir. Hvis du ikke ønsker at man har adgang til Index of/ skal du endvidere slå \"directory browsing\" fra.

Meta løsningen er også god, alternativt kan du bruge (I headeren):
<script>
window.location.href=\"http://www.domain.dk/sange/menu.php\";
</script>
Læg kodestumpen ind i en HTML fil. Hvis du bliver hostet på en NT maskine kan du kalde den \"default.htm\" hvis det er en Unix/Linux server kan du kalde den index.html.

MVH ninko
Avatar billede ninko Nybegynder
29. december 2000 - 11:20 #5
Ups, selvfølgeligt kun et ; efter sætningen...sorry
Avatar billede pelann Nybegynder
29. december 2000 - 11:23 #6
Tak for hjælpen.

Andrè
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2000 - 11:23 #7
Det er os en fornøjelse at hjælpe