Avatar billede billeschou Nybegynder
26. september 2003 - 12:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ingen netforbindelse efter strømsvigtet i denne uge

Jeg er i den irriterende situation at min internetforbindelse ikke virker efter strømsvigtet i tirsdags.
Jeg kører en delt ADSL-forbindelse gennem en switch og videre ud gennem en Cisco 677 router.
Netforbindelsen på min stationære pc virker som sagt ikke - jeg har ikke prøvet om min bærbare kan komme online men jeg tvivler.
Jeg har prøvet alle nedenstående ting uden at det har gjort en forskel:

Slukket/tændt router
Slukket/tændt switch
Afinstalleret netkortet
Skiftet netkortet ud (dette netkort har jeg brugt før uden problemer)

Jeg kan pinge 192.168.1.X (mit netkort) og 127.0.0.1 -
alle andre adresser (inklusiv routeren på 192.168.1.1 og DNS-serverne) kan jeg ikke længere pinge.
Derudover kan jeg heller ikke telnette til min router.
Det skal siges at PC'en stod tændt da strømudfaldet fandt sted.

Hvad kan der være gået galt?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
26. september 2003 - 12:31 #1
Routeren er stået af. Computerworld har skrevet om det
Avatar billede billeschou Nybegynder
26. september 2003 - 12:34 #2
har du et link til den pågældende artikel?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
26. september 2003 - 12:34 #3
Avatar billede billeschou Nybegynder
26. september 2003 - 12:41 #4
Alle lamperne i såvel mit netkort som min router og switch blinker som de altid har gjort. Og jeg er heller ikke TDC-kunde... så jeg tror ikke det er forklaringen
Avatar billede kokain- Nybegynder
26. september 2003 - 14:37 #5
vores modem stod af! vi skiftede både skillefilter og modemet og det virkede!
Avatar billede billeschou Nybegynder
29. september 2003 - 18:19 #6
En nulstilling af routeren klarede problemet