Avatar billede kakaokongen Nybegynder
26. september 2003 - 09:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installering af samme Windows 2000 på to computere

Hej.

Jeg har lige købt en ekstra PC og "gider" ikke at købe et ekstra eksemplar af windows, hvis det kan undgås. Er det ulovligt at bruge det samme eksemplar to gange, når det er inde for samme husstand?
Og hvad med opdateringerne fra Microsofts site, registrerer de det, hvis mere end en computer bruger samme udgave?
Avatar billede foralias Praktikant
26. september 2003 - 09:44 #1
Med mindre du har en speciel aftale med Bill Gates, så gælder 1 computer -> 1 licens, 2 computere - > 2 licenser. Så du bliver nok nød til at gå ned og købe en licens.
Mht. det sidste kan det ikke bevises at MS registrerer noget som helst, men du kan jo også formatterer og omdøbe din maskine 50 gange i løbet af måneden, og så skal du jo hente dine patches 50 gange. Så jeg tror personligt ikke at MS ville kunne bruge det til noget.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
26. september 2003 - 09:46 #2
Må man ikke
Avatar billede peet-49 Novice
26. september 2003 - 09:59 #3
Det må man ikke, og da de nye OSèr skal akriveres, skal du så vi så formatere hver 30.dag
Avatar billede venturer Nybegynder
26. september 2003 - 10:34 #4
Nu skriver han godt nok at det er Windows 2000... Så der er ikke noget med aktivering :)

Som folk skriver. Licensen gælder kun på én maskine af gangen.

Windows Update fungerer ligemeget hvad og det samme gælder for servicepacks (hvilket ikke er tilfældet for Windows XP).

MEN... UD og skaf en licens ekstra.
Avatar billede kakaokongen Nybegynder
26. september 2003 - 10:47 #5
TAK for svarerne. Jeg er på vej ud...