Avatar billede heaven.dk Nybegynder
29. december 2000 - 00:03 Der er 22 kommentarer

Jeg har fået ny processor

HEj
Jeg har opgraderet min gamle 300 k6-2 mhz med en 500 k6-2 mhz proccessor. Jeg har sat den nye processor i men der står stdig at der er den gamle i.
Har det nogen betydning altså at der står der sider en 300 i men der er en 500 i. Udnytter den så proccessorn fuldt ud.
Jeg vil blive meget glad hvis der var en eller flere der kunne løse dette problem for mig! :-)
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
29. december 2000 - 00:08 #1
hvilket bundkort har du ???
det skal nemlig jumpes om til 500
men pas på en 300 mhz kører ved 2.4 v core
og en 500 kun ved 2.2 v core, så den nye cpu kan godt tage skade :)
Avatar billede perj Nybegynder
29. december 2000 - 00:08 #2
Du er en modig mand:-)
Du kan være uheldig at smadre din CPU, men du er nødt til at finde manualen til MB. Der står der helt præsist hvordan og hvilke jumpere du skal flytte. Kan MB overhovedet køre med en 500 k6-2 ?
Du udnytter ikke cpu\'en fuldt ud hvis den ikke er jumpet korrekt. (Går ud fra di MB ikke er jumperfri).
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
29. december 2000 - 00:12 #3
du skal også sørge for at din blæser er stor nok til at holde den nye cpu kold. købte du ny cpu og blæser sammen ??
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. december 2000 - 00:43 #4
NEJ du får ikke samme ydelse hvis der kun står 300 MHz, hvis du skriver hvilket motherboard du har, finder jeg gerne en manual så du kan se hvordan du skal placere dine jumpere på din motherboard for at få den til at køre 500 Mhz :o)
Avatar billede skwat Praktikant
29. december 2000 - 12:31 #5
Hej....
At der står 300, behøves ikke at have noget med ydelse at gøre, jeg ved at nogen motherboards(HOT-557 og 555) fra shuttle, har haft det problem at rent visuelt ser det ud som om at man har 166MMX men jumpers og ydelsen er som en 200MMX.

Dette kan kun være et svar hvis du er sikker på at du har jumppet dit motherboard rigtigt.

><((((*>
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
29. december 2000 - 13:01 #6
hvis ´mobo er jumpet rigtigt, og den skriver noget andet. er det fordi bios ikke genkender cpu
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
29. december 2000 - 13:10 #7
Hvis du har sat en ny CPU i, skal du ind og ændre i BIOS. Jeg ved ikke lige hvor det er, men der er et sted hvor man skal angive CPU\'ens hastighed. (Jeg har selv oplevet det samme) Jeg synes dog ikke, at det giver nogen forskel i ydelsen.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
29. december 2000 - 13:26 #8
du skal kun rette i bios hvis du har et mobo der understøtter plug n play cpu/jumperfree
gamle mobo skal stadigvæk jumpes!!!
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
29. december 2000 - 17:17 #9
Det kan godt være at heaven.dk\'s motherboard er jumperfree. Det er mit og det er vel ca. lige så gammelt som heaven.dk\'s. (Dengang PII 300 MHz var kanon hurtigt)
Avatar billede komputer Nybegynder
29. december 2000 - 17:24 #10
WEll en K6-2 500 bruger 2,2 Volt Vcore

->>OG DET GØR EN K6-2 300 OGSÅ!!<<--
<a href=\"http://www1.amd.com/K6/k6mbl/index/1,1054,,00.html\" target=\"_blank\">AMD CPU oversigt</a>
til dem der siger noget andet...

Men du skal finde ud af hvilket motherboard du har, og hvis du har din manual skal du sætte :
FBS: 100 Multier: 5  Vcore : 2,2
Du kan være at du kan \"vælge\" K6-2 som CPU type på motherboardet, nogle Soltek boards er sådan indstillet.. Hvis du har stillet din CPU til 500 og den STADIG viser 300Mhz, så skal du nok opdatere BIOS, hvis du vil have den til at vise 500Mhz i stedet for 300...

Hvis du ikke ved hvilket motherboard du har står det nogen gange på selve på motherboardet.. det kan være f.eks. P5A, AX59Pro eller noget HELT andet..

HUSK hvis du vil køre 500Mhz skal blæseren også være lavet til at køre 500Mhz..!
Avatar billede komputer Nybegynder
29. december 2000 - 17:25 #11
hmm ingen html tags...
http://www1.amd.com/K6/k6mbl/index/1,1054,,00.html
var den korrekte adresse
Avatar billede komputer Nybegynder
29. december 2000 - 17:26 #12
damm
http://www1.amd.com/K6/k6mbl/index/1,1054,,00.html
og det HELE skal med.. også 1054,,00.html
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
30. december 2000 - 10:34 #13
Jeg har købt en ny blæser der passer til
processoren!

MEn jeg ved sq ikk noget om jumpere...

er der ikk kun den ene der går fra blæseren!

Mit motherboard er...  jeg kigger lige efter...
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
30. december 2000 - 11:04 #14
kan det passe at mit motherboard hedder noget i retningen af MS-5169 ATX AL9 MAINBOARD\'

Heaven
Avatar billede krusell Nybegynder
30. december 2000 - 14:58 #15
Har du ikke en manual til boardet?
Òg ja det kan sikkert godt passe at det hedder det du skrev, men står der ikke noget andet navn på det?
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
30. december 2000 - 18:21 #16
jo jeg har en manual men den kan jeg ikk finde rundt i :-)
og nej der stod overhovedet ikk navnet på motherboadet på selve boardet! JEg fik det fra manualen :-)
Avatar billede krusell Nybegynder
30. december 2000 - 18:36 #17
Hvis du har en manual, skal du bare kigge under jumper settings og hvis du ikke kan finde ud det gennem manualen, skal du nok få en anden til at kigge på det.
Som der tidligere er skrevet, skal jumperne jo indstilles, så processeren kører som en 500 mhz, ellers kører den jo kun som en 300 mhz, hvis det er det jumperne er indstillet som
Avatar billede krusell Nybegynder
03. januar 2001 - 01:59 #18
Stadig ikke noget i manualen?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. januar 2001 - 08:50 #19
Nyeste BIOS opdatering >>
http://www.msi-technology.de/download/bios/51xx/a5169_37.exe
- Fjerner ACPI problemer i Windows 98SE
- Understøtter AMD K6-2 +533 MHz (kun ICS9248-131)
- Understøtter AMD K6-3 450 og 500 MHz (kun M/B rev 4.0 )
- Undertrykker beskeden \"Ukendt hardware fundet\" for PCI-Bus i Windows 9x (Problem kendt siden Windows 3.1)

Andre opdateringer >>
http://www.msi-technology.de/produkte/prod_trei.php3?Prod_id=10

Frequently Asked Questions >>
http://www.msi-technology.de/produkte/prod_faq.php3?Prod_id=10
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. januar 2001 - 09:04 #20
Hvilken bundkorts revision er det du har?

\"..ADVARSEL! MS-5169 version 1, 2.0 og 2.1 understøtter maksimalt en AMD K6-2 400 MHz. Hurtigere processorer kører ikke stabilt. Dette formodes at skyldes de forskellige strømstyringskredsløb afhængigt af det pågældende bundkort..\" (frit oversat fra Tysk)

Apropos AMD K6-2 400 MHz
Ældre K6-2\'ere fra 400 MHz og opefter kører med en Core på 2,4v! De mindre opererer allesammen med 2,2v.. dog bruger de aktuelle K6-2\'ere hurtigere end 400 MHz også 2,2v Core. Er du i tvivl er denne information påtrykt selve CPU\'en.
Avatar billede skwat Praktikant
03. januar 2001 - 10:54 #21
lige en hurtig indskudt bemærkning.
win95 kan have prøblemmer med at køre på en > k6-2 400

./Skwat
Avatar billede pallepirat Nybegynder
10. marts 2001 - 21:39 #22
>xtom´<

Win95 version 1, 2.0 og 2.1 understøtter højst 350 Mhz;-)