Avatar billede timealert Nybegynder
25. september 2003 - 22:53 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Del ADSL i 2?

Hej.

Vi har en 512/128 adsl forbindelse fra TDC. Den vil gerne have delt op i 2. Er dette muligt? Hvis: hvordan? Hvad skal jeg bruge, hvad skal jeg gøre?

Hvordan vil det påvirke internethastigheden når begge er online? Kun den ene?

Mit problem er at den ene computer er 25+ meter væk og jeg kan ikke trække et kabel. Den har dog trådløs forbindelse, så er det muligt at få en (ikke for dyr) sendet fra rummet som dækker hele huset når den står i den ene ende eller er det for langsomt?

På forhånd tak for hjælpen
timealert
Avatar billede maxsten Nybegynder
25. september 2003 - 22:58 #1
Hmm... du skal nok bare finde dig en router.

men hvis du vil kan du sagtens skaffe et 25+ meter kabel billigt og så skal du købe en hub eller svits. Hubben vil dele internettet op i to mens svitsen sender det internet der er mest brug for til brugerne.

Maxsten
Avatar billede maxsten Nybegynder
25. september 2003 - 22:59 #2
(svar ovenover)
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
26. september 2003 - 08:33 #3
Jeg har TDC Bredbånd, og jeg bruger en Linksys (Standard Router) Den virker kanon godt, jeg har aldrig haft problemer med den.
Avatar billede kenp Novice
26. september 2003 - 09:15 #4
hvis du har en router ? så kan du nøjes med et accesspoint de fås fra ca. 500,- hastigheden ud til nettet vil du ikke mærke forskel på. men hvis du flytter filer mellem dine computere så vil det tage lidt længere tid.
hvis du har en router:
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824787897
hvis du ikke har en router:
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824787893

hastigheden er ikke den største! men hvis du ikke overføre mange filer mellem computerne så betyder det ikke det store.
Avatar billede timealert Nybegynder
26. september 2003 - 10:08 #5
Jeg ved faktisk ikke om vi har en router. Følger den med TDC Bredbånd eller skal den købes seperat? For vi har ihf ikke købt en noget ekstra.

kenp -> jeg forstå ikke helt forskellen mellen dine to links. Er det bedst med en router eller er det ligemeget mht internethastighed/downloading/uploading?
Avatar billede kenp Novice
26. september 2003 - 10:26 #6
man har ikke som standart en router fra TDC! det er noget man skal bestille og betale for hos dem. (eller havde købt selv)

det betyder ikke så meget for hastighed m.v. men hvis man har en router så har man mere sikkerhed for sit system m.m.
Avatar billede timealert Nybegynder
26. september 2003 - 17:05 #7
Mange tak for hjælpen
Avatar billede timealert Nybegynder
29. september 2003 - 18:38 #8
Hej. Jeg har fået et nyt problem. Jeg skal nu have delt forbindelsen i 3.
Se venligst mit nye spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/407460