Jeg har min box, den konventerer jeg til en 'editable mesh' og hvad gør jeg så, selecter den første side med polygon værktøjet, assigner matrialet. Selecter den anden side af boxen med polygon værktøjet, assigner matrialet til siden. Det får jeg ikke til at virker, selv om jeg syntes at der burde være sådanne! Har du en ide?
Du skal detache hver side du ønsker forskellige billeder på. Det gøres ved at konvertere objektet til mesh hvorefter du selecter den flade du ønsker at detache. Så trykker du på detach og så er fladen sin egen. Derefter kan du uden at involdvere de andre flader lægge dit map på siden.
nå så i max skal man simpelthen skille objectet ad i dele forat kunne texturere det hmm ja der var det da lidt smartere i lightwave. der vælger man bare de polygoner man ønsker og siger surface og giver dem et navn og så kan du mappe dem som du ønsker uden at skulle skille det hele ad.
Man skal ikke. Man kan også give asigne kassen et uwmap konvertere til mesh og så pålægge materialet. Men jeg har erfaring med at det nogle gange godt kan fucke op, så jeg detacher de flader jeg ønsker forskellige materialer på.
For at faa flere textures paa et objekt i 3D Studio Max skal du bruge sub-materials. I dit tilfaelde skal du konventere din kasse til "Editable Mesh" (Som du allerede har gjort)
1) Dernaest gaa i sub-mode (Polgon) og vaelg den ene side. Nederst i din modify panel skal du aendre ID vaerdien til eksempelvis 1.
2) Vaelg nu den anden side af din box og gor det samme bare med en anden vaerdi. Eksempelvis 2. (Be creative)...
3) Dernaest aaben for din MaterialEditor og vaelg en ny Slot. Tryk paa knappen "Standard" og du faar nu mulighed for at vaelge "Sub-Materials" fra en liste. Der vil nu komme 10 sub-materials frem. Den forste vil blive assignet til MatID 1 den naeste MatID 2 osv.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.