Avatar billede wilweb Nybegynder
25. september 2003 - 21:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

flere maps på en en box sider

JEg har lavet en kasse (box) på den ene ende side vil jeg gerne have billede1.jpg og på siden vil jeg gerne have billede2.jpg
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede mismis Nybegynder
26. september 2003 - 02:24 #1
du assigner en overflade til hvad side polygon
og dem mapper du så med billederne.

mvh  MIS
Avatar billede wilweb Nybegynder
26. september 2003 - 05:58 #2
jamen hvordan?

Jeg har min box, den konventerer jeg til en 'editable mesh'
og hvad gør jeg så, selecter den første side med polygon værktøjet, assigner matrialet. Selecter den anden side af boxen med polygon værktøjet, assigner matrialet til siden.
Det får jeg ikke til at virker, selv om jeg syntes at der burde være sådanne!
Har du en ide?
Avatar billede i11uzion Nybegynder
26. september 2003 - 07:21 #3
Det skulle virke det du gør. Prøv at smide en UVW-map modifier, sat til box, på kassen
Avatar billede mmog Nybegynder
26. september 2003 - 10:50 #4
Du skal detache hver side du ønsker forskellige billeder på. Det gøres ved at konvertere objektet til mesh hvorefter du selecter den flade du ønsker at detache. Så trykker du på detach og så er fladen sin egen. Derefter kan du uden at involdvere de andre flader lægge dit map på siden.
Avatar billede mismis Nybegynder
26. september 2003 - 12:22 #5
nå så i max skal man simpelthen skille objectet ad i dele forat kunne texturere det hmm
ja der var det da lidt smartere i lightwave.
der vælger man bare de polygoner man ønsker og siger surface
og giver dem et navn
og så kan du mappe dem som du ønsker
uden at skulle skille det hele ad.

MVH MIS
Avatar billede mmog Nybegynder
26. september 2003 - 12:34 #6
Man skal ikke. Man kan også give asigne kassen et uwmap konvertere til mesh og så pålægge materialet. Men jeg har erfaring med at det nogle gange godt kan fucke op, så jeg detacher de flader jeg ønsker forskellige materialer på.
Avatar billede mismis Nybegynder
26. september 2003 - 12:38 #7
okey dokey du :)

MIS
Avatar billede zerohero Nybegynder
26. september 2003 - 15:18 #8
For at faa flere textures paa et objekt i 3D Studio Max skal du bruge sub-materials. I dit tilfaelde skal du konventere din kasse til "Editable Mesh" (Som du allerede har gjort)

1) Dernaest gaa i sub-mode (Polgon) og vaelg den ene side. Nederst i din modify panel skal du aendre ID vaerdien til eksempelvis 1.

2) Vaelg nu den anden side af din box og gor det samme bare med en anden vaerdi. Eksempelvis 2. (Be creative)...

3) Dernaest aaben for din MaterialEditor og vaelg en ny Slot. Tryk paa knappen "Standard" og du faar nu mulighed for at vaelge "Sub-Materials" fra en liste. Der vil nu komme 10 sub-materials frem. Den forste vil blive assignet til MatID 1 den naeste MatID 2 osv.

4) Husk at saette en UVW Map paa din Box.

Held og Lykke
ZeroHero
Avatar billede wilweb Nybegynder
26. september 2003 - 16:32 #9
zerohero :> skal man vælge box eller planar i uvw mappet?
Avatar billede zerohero Nybegynder
26. september 2003 - 23:00 #10
Du skal vaelge "box", nu da det er en box du er ved at lave :-))
Avatar billede wilweb Nybegynder
27. september 2003 - 12:07 #11
takker zerohero:> det virker fint!