Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
25. september 2003 - 20:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hoved og hånden skal have samme farve??

Hej jeg leger lidt i Adobe photoshop 7, hvor jeg har taget hovedet af en ven og erstættet det på en anden persons hoved. Min vens hudfarve er mørkere end mandens på billedet. Jeg har puttet min vens hoved på mandens hoved, men nu er problemet at mandens hånd er lysere end min vens hoved. Hvordan kan jeg ændre farven/lysen (eller hvad det nu er der skal ændres) så hovedet og hånden får samme farve.
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
25. september 2003 - 20:37 #1
du skal ind og lege med contrast-indstillingerne ... du kan også med held forsøge dig med variations ...

(men normalt når man laver billed-behandling af den art sørger man for at ha 2 ens udseende da det giver det bedste resultat..)
Avatar billede darkwing Nybegynder
25. september 2003 - 20:41 #2
Brug drop tool, klik på din ven. (så skulle farven gerne skifte)
Vælg brush (air brush) sæt opacity til omkring 60% og begynd derefter farvelægningen.
Avatar billede miss-g Seniormester
25. september 2003 - 21:04 #3
Hvis du markerer huden, så kan du også ændrer ved at bruge Hue/saturation.

Image - adjustments - hue/saturation - så kommer det et vindue frem med skydere..

Hue = ændrer farven
Saturation = ændrer farvemæthed (hvor meget farve der skal være)
Light = lys/mørke

Så kan du nok ramme samme farve som på det andet billede. Det kan nemt komme til at se kunstigt ud, hvis man skal begynde at farvelægge. Jeg er ihvertfald ikke selv god til det endnu *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
23. oktober 2003 - 00:28 #4
Lykkedes det? *S*
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
23. oktober 2003 - 22:59 #5
det hjalp lidt så miis-g du får pointerne.
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
23. oktober 2003 - 22:59 #6
undskyld stavefejlen i dit navn