Avatar billede bigfoot Nybegynder
25. september 2003 - 20:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

WLAN - Linksys G PCI kort kan ikke få forbindelse til mit AP ?

hejsa

Nu er jeg ved at få grå hår i hovedet, og det er liiiige tidlig nok :-)

jeg har købt mig en Linksys Wireless-G broadband router.
Den er sat til min ADSL linie, og den får sin IP osv som den skal.
Derudover har jeg købt et Linksys WMP54G (PCI adapter)
og så har jeg et ældre 11mbit pcmcia kort.

jeg har sat routeren op til at køre med 64bit kryptering, og selv tastet de 4WEP keys ind.

Jeg har smidt PCMCIA kortet i en bærbar, og sat det op, også med WEP og 64bit kryptering. Når jeg så taster key 1 ind, så vupti kan jeg connecte, og det hele spiller.

MEN, nu er jeg så nået til at sætte PCI kortet i. og det driller.
Det er installeret i min XP maskine, jeg sætter det op på samme måde som den bærbare (dog ser det en smule anderledes ud), der hvor jeg taster key1 på pci-maskinen, der kan jeg ikke vælge om det skal være 128 eller 64bit krypt.
Men hvis jeg taster key1 ind, så virke det ikke.
jeg kan se mit WLAN under tilgængelige netværk, men jeg ka ikke få hverken IP eller noget derfra.
Jeg kan se på min bærbare pc at der er en punkt der hedder Nøgleindeks = 0
i det punkt står der 1 på PCI kortet. jeg kan vælge højere tal men ikke 0.. Kan det være det der er galt ?

Hjæææælp :-)
Avatar billede kenp Novice
26. september 2003 - 09:01 #1
hvorfor sætter du ikke bare det hele til at køre 128 bit kryptering! når du ikke kan skifte da xp køre det som standart på wireless??
Avatar billede bigfoot Nybegynder
26. september 2003 - 09:49 #2
Hmm. OK. Det viste jeg ikke.. Men problemet var at da jeg prøvede at sætte det op på den bærbare, så ville det kun virke hvis jeg valgte 64bit kryptering.
Jeg prøver at vælge 128bit i aften, og se om jeg kan få PCI kortet på.
Avatar billede bigfoot Nybegynder
26. september 2003 - 16:43 #3
Så er det prøvet. Det virker stadig ikke.. Når jeg sætter routeren til at køre 128kryptering, indtaster 4 keys. Taster den ene key ind på min maskine med PCI kortet, sker intet. Andet end at den skriver Klik her, for at se tilgængelige netværk, men jeg kommer ikke ind.

hvis jeg derimod taster en af keys'ne ind på min bærbare, så holder den også op med at virke.

Andre ideer jeg kan prøve ? jeg er ved at tro at PCI kortet måske er defekt, men da jeg godt kan se 2 tilgængelige netærk på maskinen, så er der da noget der virker.
Avatar billede bigfoot Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:24 #4
Opgave lukket. Fandt aldrig en løsning